پارکینگ مدرن
تحول صنعت پارکینگ با فناوری اتوماسیون پارکینگ (4)
20 بهمن 1401
پارکینگ مدرن
روش کار نرم افزار کنترل تردد پلاک خوان خودرو (3)
10 فروردین 1402
Show all

اتوماسیون پارکینگ و فضای پارکینگ بهینه (1)

پارکینگ مدرن

چگونه اتوماسیون پارکینگ می تواند فضای پارکینگ را بهینه کند؟

در این مقاله میخوانیم :

1- رزرو جای مناسب پارک ماشین

2- سیستم راهنمایی پارکینگ

3- تشخیص خودکار پلاک

4- سیستم های پرداخت پارکینگ

5- اتوماسیون پارکینگ چگونه کار می کند؟

با افزایش تعداد وسایل نقلیه در جاده ها، فضای پارک به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با این حال، فضای اولیه و ساده پارکینگ خودرو کافی نیست زیرا فضاهای پارک باید بهینه شوند. سناریوی فعلی ایجاب می کند که این فضاهای پارکینگ سریع، آسان و قابل اعتماد باشند. اینجاست که اتوماسیون پارکینگ به کمک می آید.

امروزه مدل های مختلف نرم افزار پارکینگ خودرو در بازار موجود است که پارک خودرو را در محیط های پارکینگ ایمن، در دسترس و قابل اعتماد می کنند. این سیستم های هوشمند با کاربری آسان دارای مزایای مختلفی هستند. از جمله اینکه بسیار کاربردی و راحت هستند و از هر نقطه ای در جهان قابل دسترسی می باشند.

اتوماسیون پارکینگ می تواند بازدهی کسب و کار پارکینگ را به حداکثر سود دهی برساند و رضایت و راحتی مشتریان را نیز افزایش دهد. با توجه به نیاز پارکینگ های مختلف، دستگاه هوشمند پارکینگ گوناگون برای مدیریت موثر و به حداقل رساندن خطاها در بازار موجود است. حالا ببینیم چگونه اتوماسیون فضای پارکینگ را بهینه میکند ، برخی از نرم افزارهای پارکینگ که ارائه می شوند، شامل امکانات زیر هستند:

چگونه اتوماسیون فضای پارکینگ را بهینه میکند

رزرو جای مناسب پارک ماشین

یافتن جای پارک در ساعت شلوغ تقریبا غیر ممکن است. علاوه بر این، عدم پارک راحت خودرو برای بسیاری از رانندگان آزار دهنده است. در بسیاری از موارد، رانندگان باید زودتر از موعد برای راحتی در پارک خودرو، در محل حاضر شوند که کاری خسته کننده است و گزینه مناسبی نمی باشد. بنابراین، برای کاهش این مشکلات یک دستگاه هوشمند پارکینگ به کمک مشتریان می آید و این امکان را می دهد تا بتوانند جای پارک خودرو خود را از قبل رزرو کنند.

این موضوع به رانندگان کمک می کند تا به راحتی جای پارک ماشین را با تاریخ و زمان مناسب رزرو نمایند و به جای اینکه در صف منتظر بمانند، هزینه های پارک را از قبل پرداخت نمایند. به این ترتیب موضوع پارک خودرو برای مشتریان بدون استرس و مشکل انجام می شود. این موضوع روشی است که می تواند سود پارکینگ را نیز افزایش دهد و به کسب درآمد بالاتر کمک کند.

 

سیستم راهنمایی پارکینگ

برای اطمینان از قرار گیری درست خودروها و وسایل نقلیه در پارکینگ، باید فضای پارک خودرو را بزرگتر و بزرگتر کرد. اما با وجود مکان های متعدد اطراف پارکینگ یا پارکینگ های موجود در زیرزمین ساختمان ها و برج ها، مدیریت پارکینگ دشوار شده است.  گاهی اوقات هم رانندگان فراموش می کنند که ماشین خود را کجا پارک کرده اند. برای این منظور، اتوماسیون پارکینگ می تواند راهنمای پارکینگ را ارائه نماید. این سیستم هوشمند به مشتریان کمک می کند تا اطلاعات لازم را از جمله اینکه کجا بروند و کدام مسیر را انتخاب کنند، ارائه می دهد.

سیستم راهنمای پارکینگ به مشتریان اطلاعات لازم برای یافتن جای پارک در پارکینگ را هم نشان می دهد. مدیریت این فضاها در این صورت آسان می شود و سیستم مکررا آپدیت می شود. همچنین می توان اتوماسیون پارکینگ را با فناوری های مختلف مانند دوربین پلاک خوان، سیستم پلاک خوان، نرم افزار کنترل تردد خودرو ، دستگاه صدور کارت پارکینگ و همچنین دستگاه صدور قبض پارکینگ تقویت کرد و این سیستم را با توجه به محیط پارکینگ و نیازهای مشتریان تجاری سازی کرده و در دسترس قرار داد.

تشخیص خودکار پلاک

تشخیص خودکار شماره پلاک با استفاده از دوربین پلاک خوان و نرم افزار پلاک خوان در حین ورود و خروج خودرو، ازدحام و جریان ترافیک را کاهش می دهد. از این دستگاه ها می توان برای ثبت نام کاربر برای ورود و خروج بدون مشکل استفاده کرد و هیچ مشکلی در سوء استفاده و عدم ثبت بلیط و نقص در پرداخت ها وجود نخواهد داشت. اتوماسیون پارکینگ برای پارک ماشین در پارکینگ های بسیار شلوغ، ایده آل است زیرا امکان ایجاد مشکل و کنترل دقیق در صف های طولانی ممکن است. نرم افزار پلاک خوان خودرو این مشکل را حل کرده و در نتیجه احتمال وقوع حوادث ناگوار را کاهش می دهد. از این رو اتوماسیون پارکینگ ایمن، قابل اعتماد و سریعتر از سیستم های سنتی است.

سیستم های پرداخت پارکینگ

ببینیم چگونه با سیستم های پرداخت اتوماسیون میتواند فضای پارکینگ را بهینه میکند .

تحول شدیدی در روش پرداخت پارکینگ رخ داده است و جهان اکنون به جایگزین های جدیدی که کارآمد هستند روی آورده است. به همین دلیل است که باید نیازهای مشتریان خود را درک کرد و روش های پرداخت آسان تر، سریعتر و بهتری را برای آن ها ارائه داد. این موضوع به مشتریان این امکان را می دهد که هزینه پارکینگ را به راحتی و با آسان ترین روش ممکن پرداخت کنند. تقاضا برای پرداخت با کارت یا اینترنتی مخصوصا استفاده از روش های غیر تماس با دست و کاربر به دلیل بیماری کرونا افزایش یافته است.  با ارائه طیف وسیعی از فناوری ها و گزینه های انعطاف پذیر، می توان تجربه خاصی را به مشتریان ارائه داد که آن ها را به مشتریان همیشگی بدل نماید.

سیستم های پرداخت پارکینگ اتوماسیون

مزایای اتوماسیون پارکینگ برای اپراتور های پارکینگ

  • بازگشت سرمایه

  • کاهش هزینه های نیروی کار

  • شفافیت و دقت سیستم

  • سهولت دسترسی

  • کاهش زمان و بهره مندی در ساعت برای مشتریان

  • کاهش ترافیک پارکینگ

مزایای اتوماسیون پارکینگ برای مشتریان

  • نیازی به مکان یابی در فضای پارکینگ نیست

  • گزینه های پرداخت مختلف و انعطاف پذیر

  • بدون درگیری در ترافیک

  • نبود صف های طولانی پارکینگ

  • سهولت یافتن جای پارک

  • بررسی دقیق ورود و خروج

اتوماسیون پارکینگ چگونه کار می کند؟

از لحظه ای که خودرو از دروازه ورودی وارد پارکینگ می شود یا از آن خارج می شود، اطلاعات مربوط به زمان، تاریخ، مبلغ پرداختی و سایر اطلاعات ذخیره می شود. کنترلرها و حسگرهایی که در محیط پارکینگ نصب شده اند، داده ها را ضبط و ثبت می کنند. نرم افزار پارکینگ به صورت مداوم داده ها را از منابع دریافت و آنالیز می کند و آن ها را به سرور منتقل می نماید. در سرور، اطلاعات دسته بندی می شوند و در صورت نیاز می توان از آن ها استفاده نمود. سیستم اتوماسیون پارکینگ به اپراتور های پارکینگ کمک می کند تا اطلاعات دقیق از میزان ورودی و خروجی پارکینگ، بررسی میزان درآمد و سود و همینطور میزان کارکرد پارکینگ در روزهای مختلف داشته باشند. به طور مثال می توانند یک دید نسبی برای روزهای مختلف را هم بدست آورند. از جمله روزهای برفی و بارانی و یا مناسبت های مهم که در میزان استفاده مردم از پارکینگ تاثیر گذار است. بنابراین می توان گفت اتوماسیون پارکینگ در عین بررسی و بهینه سازی سیستم پارکینگ می تواند یک دید کلی از میزان درآمد به نسبت روزهای مختلف را هم در اختیار اپراتور قرار دهد.

 

دیدگاه ها بسته شده است