پارکینگ مدرن
جریمه رانندگی با کمک دوربین پلاک خوان (5)
9 بهمن 1401
پارکینگ مدرن
اتوماسیون پارکینگ و فضای پارکینگ بهینه (1)
5 فروردین 1402
Show all

تحول صنعت پارکینگ با فناوری اتوماسیون پارکینگ (4)

پارکینگ مدرن

تحول صنعت پارکینگ با فناوری اتوماسیون پارکینگ

 در این مقاله میخوانیم :

1-  تشخیص خودکار پلاک

2-  اطلاعات نرم افزار پارکینگ

3-  پرداخت های نقدی و غیرنقدی

4-   فناوری نوین دیجیتالی در صنعت پارکینگ

امروزه فناوری تقریبا تمام جنبه های زندگی ما را در این عصر مدرن متحول کرده است. همین امر در مورد صنعت پارکینگ خودرو نیز صدق می کند. با این حال، مردم اغلب اهمیت امکانات پارکینگ را نادیده می گیرند. با این حال، هیچ کس نمی تواند انکار کند که با افزایش تعداد وسایل نقلیه در جاده ها، تقاضا برای فضای پارک خودرو افزایش می یابد. بنابراین، اپراتورهای پارکینگ های خودرو می توانند با تطبیق خود با فناوری در حال تغییر و استفاده از نرم افزار پارکینگ، از این فرصت بزرگ بهره مند شوند.

فناوری در حال تحویل نحوه عملکرد پارکینگ ها، نحوه تعامل کاربران با آن ها را تغییر می دهد. مزایا و خدمات فراوانی را برای کسب و کارها فراهم می کند. رانندگان و کارکنان را قادر می سازد تا به تجربه پارکینگ پیشرفته دسترسی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم چگونه فناوری صنعت پارکینگ خودرو را متحول می کند:

تشخیص خودکار پلاک

تشخیص خودکار پلاک

یکی از اصلی ترین ویژگی ها و فناوری هایی که صنعت پارکینگ خودرو را متحول می کند، استفاده از نرم افزار پلاک خوان خودرو می باشد.

تشخیص خودکار شماره پلاک خودرو:

تحول صنعت پارکینگ با فناوری نوینی است که دوربین پلاک خوان در آن قادر است شماره پلاک خودروهای مختلف را شناسایی نماید. آن را به داده های عددی و حروفی تبدیل کند. در سیستم ذخیره نماید. دوربین پلاک خوان در ورودی و خروجی پارکینگ تعبیه شده و مستقیم به نرم افزار کنترل تردد پلاک خوان متصل می باشد. می تواند از وسایل نقلیه در حال ورود و خروج از محل پارکینگ عکس بگیرد. بر اساس تصاویر، نرم افزار کنترل تردد خودرو مدت زمان پارک خودرو را اندازه گرفته و مبلغ پرداختی را محاسبه می کند و آن را توسط دستگاه صدور قبض پارکینگ به مشتری ارائه می نماید.

در ساده ترین حالت، نرم افزار پاکینگ خودرو مدت زمان صرف شده در محل را اندازه می گیرد و هزینه پارک را به طور دقیق اعلام می کند. اتوماسیون پارکینگ برای اپراتورهای پارک خودرو بسیار مفید است، زیرا اجازه می دهد تا همه چیز را به طور دقیق ثبت نمایند و بدون کوچکترین خطایی درآمدها را کنترل نمایند و در نتیجه تضمین می کند که از فضاهای پارک خودرو به طور موثر در پارکینگ استفاده می شود.

همچنین می توان امکان اجاره جای پارک را هم در سیستم فعال کرد. این روش اجازه می دهد رانندگان قبل از حضور در پارکینگ، آن را رزرو نمایند که باعث سود بیشتر برای پارکینگ و همینطور کنترل وقت برای رانندگان می شود. نرم افزار پارکینگ می تواند در شناسایی انواع خودروهای وارده به پارکینگ و همینطور شرایط پارکینگ نیز اطلاعات کاملی را در اختیار اپراتور قرار می دهد.

اطلاعات نرم افزار پارکینگ

اطلاعات نرم افزار پارکینگ می تواند به کسب و کارهای مختلف در بخش های مختلف کمک کند تا خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند. مثلا اپراتورها می توانند از این اطلاعات برای کاهش زمان صف و همینطور مراقبت های ایمنی و بهداشتی برای کاربران و رانندگان استفاده نمایند تا از این طریق خدمات بهتری را به مشتریان خود عرضه نمایند.

پرداخت های بدون تماس دست و غیر نقدی

پرداخت های بدون تماس دست و غیر نقدی

در طول سال های گذشته، به خصوص از زمان همه گیر شدن بیماری کرونا، درخواست های پرداخت غیر نقدی افزایش یافته است. کاربران تمایل دارند پرداخت های خود را به صورت غیر نقدی و عدم تماس دست با پول های نقدی انجام دهند. از این رو، سیستم نرم افزار پارکینگ نیز با درخواست های متعدد انعطاف پذیری خود را حفظ کرده و این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است.

امکان پرداخت های کارتی و همینطور اینترنتی در این پلتفرم فراهم شده است. این امکان به مشتریان اجازه می دهد تا بنا به سلیقه خود بهترین راه پرداخت هزینه پارکینگ خودروی خود را انتخاب نمایند.

مشتریان همچنین می توانند از تلفن همراه خود برای تعیین محل پارک خودرو، رزرو فضای پارک خودرو و همینطور پرداخت کمک بگیرند. کیف پول های دیجیتالی و اپلیکیشن های متصل به سیستم پرداخت می تواند روش پرداخت را برای مشتریان راحت تر نماید.

تحول صنعت پارکینگ با فناوری 

فناوری نوین دیجیتالی

چطور می توان صنعت پارکینگ را زیر و رو کند؟

فناوری جدید می تواند کل فرآیند را سودآورتر و مدیریت آن را آسان تر کند. برای یک بیننده معمولی، فرآیند مراحل در پارکینگ ممکن است ساده به نظر برسد. فضایی صاف یا ساخته شده از بتن که برای قرار دادن وسایل نقلیه ایجاد شده است. اما رانندگان نمی بینند که چه چیزی در این فضا اتفاق می افتد. یک راننده حتی قبل از سوار شدن به ماشین خود، با فکر کردن به ساعت ترافیک، به در دسترس بودن فضای پارک فکر می کند. ولی هرگز پیکربندی، ساختار و هزینه ها و جزئیات فنی زیادی را که در پارکینگ وجود دارد، در نظر نمی گیرد.

با این حال اپراتورهای پارکینگ نیاز دارند این فرآیند را برای رانندگان و مشتریان ساده و سرراست در نظر بگیرند تا بتوانند آن ها را در کنار خود داشته باشند. ساده و کاربری بودن هر فرآیند یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت است. اینجاست که فناوری نوین به کمک اپراتور ها می آید و می تواند نرم افزار پارکینگ را ساده کند.

فناوری های جدید، مبتکرانه و مبتنی بر داده همانطور که در بالا اشاره کردیم با وجود امکاناتی که در اختیار قرار می دهند فضا را برای رانندگان و مشتریان ساده می نمایند.

در دنیای نوین و دیجیتال سه جزء کلیدی وجود دارد:

·        راننده

·        متصدی

·        فناوری

تحول صنعت پارکینگ با فناوری راه های جدید برای افزایش سود و بهبود فرآیند بر روند بهبود شرایط برای راننده، متصدی هم فراهم می شود. سیستم دستگاه پارکینگ هوشمند بعد از بررسی از لحظه ورود خودرو به پارکینگ مراحل راهنمایی را تا لحظه قرار گیری خودرو در موقعیت مناسب و همینطور پرداخت و بعد زمان بندی و خروجی خودرو بررسی نموده و در اختیار راننده میگذارد. همچنین در پلتفرم نیز ذخیره می کند که می تواند به اپراتور دسترسی لازم را بدهد.

بنابراین می توان گفت:

فناوری دریچه ای جدید را به روی صنعت پارکینگ و خدمات آن گشوده است. تاثیرات مثبتی که در هر صورت می تواند در کسب درآمد بالاتر در کنار کاربری ساده برای مشتریان از مهم ترین ویژگی های نرم افزار پارکینگ به شمار می رود.

دیدگاه ها بسته شده است