کارت مغناطیسی RFID ( آر اف آی دی )

  • کارت مغناطیسی هوشمند آر اف آی دی
    کارت مغناطیسی بدون تماس آر اف آی دی RFID

شرح و بررسی کارت RFID

کارت مغناطیسی RFID  ( آر اف آی دی ) چیست و چگونه کار میکند؟

کارت مغناطیسی RFID یک تراشه و یک سیم پیچ رادیویی مخفی در پوشش فشرده پلاستیکی است که با دریافت امواج رادیویی کد شناسه تراشه خود را آشکار میکند. RFID مخفف Radio Frequency Identification بمعنی بازشناسی امواج رادیویی میباشد. این امواج از طریق کارت خوان آر اف آی دی Lan یا USB2.0 ارسال شده و با برخورد به سیم پیچ کارت یا تگ مغناطیسی ، تراشه کارت را فعال کرده و شماره سریال تراشه کارت را شناسایی میکند. امواج ارسالی از ریدر تگ خوان با نوع تراشه کارت همخوانی داشته باشد تا سیم پیچ بتواند امواج دریافتی را برای تراشه آشکار نماید؛ فرکانسهای مختلفی برای امواج آشکار ساز وجود دارد که انواع آن 125KHZ  و 13.56MHZ میباشد.

کاربردهای رایج از کارت ار اف ای دی در نرم افزار کارتی پارکینگ ، کارت شناسایی پرسنلی ، فرآیندهای دست یابی و صدور صورتحساب ، اتوماسیون پارکینگ هوشمند و ... استفاده میشوند. در قدیم از تکنولوژی بارکد بجای RFID استفاده میشد از این رو اکنون تکنولوژی بارکد هنوز در مواردی استفاده میشوند.

مقایسه تکنولوژی RFID و بارکد :

1- خط دید: در سیستم بارکد کاربر باید حتما دقت کند که بارکد را در خط دید مورد انتظار بارکدخوان بدون هیچ مانعی قرار دهد ولی در سیستم RFID حتی از پشت شیشه میتوان تگ آنرا شناسایی کرد. بنابر این عدم دقت کاربر در سیستمهای RFID تاثیر گذار نیست.

2- مخدوش بودن: چنانچه بارکد برعکس گرفته شود یا کج خوانده شود یا مخدوش باشد بارکد یا خوانده نمیشود و یا اشتباه خوانده میشود در نتیجه ورود و خروج انجام شده در پارکینگ جا به جا شده و ممکن است صندوق کارکرد پارکینگ با مشکل روبرو گردد.

3- خطا در خواندن: احتمال خطا در خواندن خطوط بارکد حتی در ایده آل ترین حالت صفر نیست بنابراین هیچوقت همه چیز صد در صد نخواهد بود در حالیکه احتمال اشتباه در سیستم RFID دقیقا صفر است! یا تگ شناسایی نمیشود و یا درست شناسایی می گردد.

4- جعل: احتمال جعل قبض در سیستم بارکد بسیار ساده است در حالیکه در سیستم RFID کارتها قابل جعل نیستند، بنابراین سیستم بارکد امنیت پایینتری خواهد داشت. در سیستم بارکد چون در هنگام اسکن عدد بارکد تایپ شده و سپس اینتر زده میشود (و ربطی به نرم افزار ندارد) حتما باید صفحه اصلی نرم افزار باز باشد و در روی کادر مخصوص ورود، آماده به کار باشد. در حالیکه در سیستم RFID اطلاعات مستقیم از روی پورت سیستم خوانده میشود و نیاز به باز بودن صفحه اصلی نیست، بنابراین میتوانید در حین انجام کارهای دیگر عملیات ورود و خروج را براحتی و بدون مشکل انجام دهید.

5- سرعت شناسایی: خواندن مثلا یک عدد 8 رقمی بارکد تقریبا 1 ثانیه زمان خواهد برد در حالیکه خواندن یک عدد 11 رقمی تگ RFID در کسری از ثانیه تقریبا نزدیک به صفر انجام خواهد شد! سرعت بالاتر نسبت به سیستم بارکد.

6- عمر مفید: خطوط بارکد در معرض مستقیم دست و اشیا قرار دارند و براحتی مخدوش و کثیف میشوند در حالیکه تگهای RFID در پوششی از پلاستیک نرم و فشرده هستند بنابراین احتمال آسیب کمتری خواهند داشت. میانگین عمر بارکد 6 ماه و RFID 5 سال میباشد!

با وجود برتریهای زیاد تکنولوژی RFID نسبت به تکنولوژی بارکد بازهم بعلت هزینه پایینتر تهیه اولیه و یا استفاده های خیلی ویژه همچنان از تکنولوژی بارکد در صنعت استفاده می گردد.

مشخصات فنی کارت RFID

مشخصات فنی و ویژگی های کارت مغناطیسی هوشمند آر اف آیدی :

سایز کارتخوان آر اف آیدی: 8.5×5.5×0.2 سانتیمتر

وزن: 10 گرم

جنس: پلاستیک فشرده درجه 1

رنگ: سفید ، طلایی ، نقره ای

فرکانس کاری: RO 125 KHZ

تکنولوژی: Passive DE ACTIVE

عمر مفید: 5 تا 10 سال

قابلیت چاپ: قابلیت چاپ لیزری و دیجیتال و PVC دارد

فاصله مفید شناسایی کارت: 8 سانتیمتر

سوالات متداول

سوالات متداول درباره این دستگاه:

آیا امکان استفاده از کارت برای نرم افزارهایی بجز پارکینگ وجود دارد؟
پاسخ: بله، استفاده از کارتها برای نرم افزار خاصی محدود نیست.

آیا کارتها کد گذاری شده و منحصر بفرد برای یک ریدر خاص یا نرم افزار خاصی میباشند؟
پاسخ: خیر؛ کارتهای RO ( فقط خواندنی ) رمز گذاری اختصاصی نمیگردند و شما میتوانید پس از استفاده از یک نرم افزار خاص برای نرم افزارها و ریدرهای دیگر که فرکانس کاری با آن کارت یکسان میباشد استفاده نمایید.

اگر کارت در مجاورت گوشی موبایل قرار داشته باشد ممکن است کارت بسوزد یا خراب شود؟
پاسخ: خیر؛ این فقط یک افسانه است. میدان  مغناطیسی ایجاد شده در اثر زنگ خوردن گوشی بسیار پایینتر از آنست که بتواند به کارت آسیبی بزند. برای مطالعه بیشتر روی این لینک کلیک کنید.

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید باعث آسیب به کارت و خرابی آن میشود؟
پاسخ: گرما تاثیری در خرابی کارت ندارد اما قرار دادن در معرض گرما یا مثلا جیب یا به هر نحوی که باعث شود کارت تا شود یا موج شدید ایجاد شود ممکن است باعث اتصال سیم پیچ داخل کارت شود که دلیل خرابی اصلی کارت بر اثر خراب شدن سیم پیچ بعلت آسیب فیزیکی میباشد و نه مستقیما گرما.

آیا NFC گوشی میتواند سریال کارتها را بخواند ؟
پاسخ: خیر؛ فرکانس کاری NFC با کارتهای فوق یکسان نیست و امکان شناسایی کارت وجود ندارد.

امکان خواندن کارت با هر ریدر RFID وجود دارد؟
پاسخ: خیر؛ فقط ریدرهایی که با کارت فوق فرکانس برابری دارد میتواند شماره سریال این کارتها را شناسایی کند. فرکانس کاری کارت در مشخصات فنی آن ذکر شده است.

تفاوت کارت RFID با مایفر چیست؟
پاسخ: کارت مایفر نیز نوع دیگری از کارت RFID است ؛ کارتهای مایفر دارای حافظه هستند و ریدرها RW میتوانند اطلاعات داخل آنها را با داشتن کلید رمز شناسایی کنند. با توجه به اینکه کارتهای مایفر حافظه دار است و امکان تغییر یا درج اطلاعات و جعل کارت وجود دارد کارتهای مایفر برای کار پارکینگ پیشنهاد نمیشود. کارتهای مایفر بیشتر برای کارت پرسنلی استفاده میشوند

نظرات خریداران

نظرات خریداران درباره کارکرد و کیفیت:

18 آذر 1399 - محمد علی زمانی

کارتها خام هستند و روشون شماره نداره


10 مرداد 1399 - کاربر پارکینگ

سلام. کارتهای خوبی هست و خرابیشون بسیار پایینه


24 اردیبهشت 1399 - محسن داوودی

چاپ روی کارتها خیلی گران هستند ولی خود کارتها کیفیت و خوبی دارند. تا حالا خرابی نداشتیم.


27 دی 1398 - مهدی باقری

سلام کارتها با نرم افزار و کارتخوان خودشون کار میکند اما روی گوشی مثل کارتهای من کارت جواب نمیده.


7 مرداد 1398 - ایمان گلزار

بسته بندی خوبی شده بود کارتها رو به نرم افزار تعریف کردم و شروع به کار کردم مشکلی نداریم فقط چاپ روی کارتها از خود کارتها گرونتره واسه رفع این مشکل پیشنهاد میکنم خودتون برچسب چاپ کنین بزنین رو کارتها . استفاده از کارت بجای قبض در طولانی مدت خیلی خیلی صرفه جویی اقتصادی داره


* نام خود را وارد کنید:

* نظر خود را بنویسید:

درج نظر

 

سفارش خرید کالا

نحوه سفارش کالا:

    •    بعلت تخصصی بودن کالاها سفارش کالا از طریق آنلاین به هیچ وجه امکان پذیر نمیباشد لذا فروش کالا حتما با مشاوره کارشناسان فروش انجام میگیرد.

    •    ابتدا جهت استعلام قیمت کالا با یکی از نمایندگان و یا دفتر فروش تهران یا مشهد تماس بگیرید.

    •    پس از دریافت پیشفاکتور فروش مبلغ قید شده در فاکتور را به شماره حسابهای مندرج در پیشفاکتور فروش واریز نمایید.

    •    شماره پیگیری واریز وجه و شماره پیشفاکتور را به کارشناسان فروش اعلام نمایید تا پروسه ارسال کالا و تعیین زمان نصب صورت پذیرد.

    •    معمولا 2 الی 3 روز کاری جهت دریافت محصول و تعیین زمان نصب لازم است.

    •    کالا از طریق انتخابی شما (باربری ، تیپاکس ، پست پیشتاز) برای شما ارسال میگردد.

    •    کلیه کالاها دارای 2 تا 5 سال گارانتی شرکت میباشند.

    •    بهمراه کالای ارسالی یک فایل آموزشی نیز ارائه میگردد که درصورت تمایل میتوانید شخصا از این فایل آموزشی استفاده کنید و خودتان کار نصب و راه اندازی و پیکربندی را انجام دهید.

میانگین نمره این محصول 3.4 از 5


سایر محصولات مرتبط

کارت خوان RFID
موجود در انبار
قیمت : تماس بگیرید

مشاهده کالا

تابلو نمایشگر سون سگمنت مبلغ
موجود در انبار
قیمت : تماس بگیرید

مشاهده کالا

دوربین پلاک خوان خودرو
موجود در انبار
قیمت : تماس بگیرید

مشاهده کالا

تابلو روان LED آنلاین تحت شبکه
موجود در انبار
قیمت : تماس بگیرید

مشاهده کالا