آشنایی باProgressive CMOS
چیپ تصویر Progressive CMOS
16 تیر 1401
POE Exender در کابل کشی چیست؟
POE Exender در کابل کشی دوربین چیست؟
30 تیر 1401
Show all

قابلیت AWB در دوربین های تحت شبکه چیست

AWB Function چیست

AWB Function در دوربین تحت شبکه

قابلیت AWB در دوربین های تحت شبکه چیست؟

برای طبیعی تر نشان داده شدن رنگها در طبیعت بالانس رنگ بسیار مهم است .

 

AWB Function چیست

AWB Function در دوربین تحت شبکه

AWB چیست؟

AWB  یک ویژگی بسیار مهم در دوربین های مداربسته در نرم افزار پارکینگ پلاک خوان است که با استفاده از ان میتوان رنگ سفید را در حالت های نوری مختلف بالانس نمود .
AWB Function (Balance White Balance)  در این ویژگی میتوان با بالانس نمودن رنگ سفید و تطابق آن در زمینه های رنگی و نوری مختلف رنگهای طبیعی تری را ایجاد نمود
چشم انسان این قابلیت را دارد تا بتواند رنگ سفید را در زمینه رنگی های مختلف بالانس کند. در دوربین های مداربسته اغلب برای گرید بندی رنگ سفید دچار مشکل شده و آن را به رنگهای آبی سبز و نارنجی نشان میدهد. در تصویر اغلب دچار اشتباه می گردند، خصوصا اگر رنگ زمینه یک رنگ غالب داشته باشد این اتفاق دوچندان خواهد شد. در نتیجه منجر به ایجاد رنگ های غیر طبیعی و غیر واقعی در تصویر می گردد.
اکثر دوربین های امنیتی دارای قابلیت AWB و یا تعادل خودکار رنگ سفید هستند که به وسیله آن دوربین نور موجود در تصویر را پردازش کرده و بهترین تعادل رنگ سفید را محاسبه کرده و نمایش می دهد.

تفاوت ATW و AWB

ATW (Auto Tracking White Balance) یا سیستم یتفتن و پیگیری رنگ سفید یک امکان به روز در دوربین های مداربسته پیشرفته تر است. دوربین های مدار بسته دارای این این فناوری دارای یک الگوریتم پایه از مناسب سازی رنگ ثابت هستند که در تنظیمات دوربین وجود دارد. در این حالت حتی اگر هیچ لوکس نور سفیدی وجود نداشته باشد دوربین قادر به بررسی و نمایش درست وواقعی رنگ هاست است. دوربین هایی با این ویژگی می توانند حتی در حالت نور کم و نامناسب طرحی یکنواخت از رنگ ها در تصویر ارائه دهند.

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید