MOTION BLUR
موشن در فیلم دوربین مداربسته چیست؟
2 بهمن 1400
AWB Function چیست
قابلیت AWB در دوربین های تحت شبکه چیست
23 تیر 1401
Show all

چیپ تصویر Progressive CMOS

آشنایی باProgressive CMOS

چیپ تصویر Progressive CMOS چیست

آشنایی باProgressive CMOS

 سیستم های امنیتی و نظارتی در پارکینگ هایی که از سیستم دوربین های پلاک خوان استفاده میکنند تغییرات بسیارز زیادی از گذشته تاکنون داشته است. اگر درون یک دوربین را باز کنید متوجه قطعه ای خواهید شد که همانند صفحات خورشیدی است این قطعه از تعدادی از فتو دیود ها ساخته شده است. به این قطعه اصطلاحا حسگر یا سنسور تصویر دوربین مدار بسته گفته می شود.
بسته به مشخصات و تکنولوژی دوربین ها یکی از این دو سنسور مشاهده خواهد شد:

سنسور CCD (charged-coupled device)

سنسور CMOS (complimentary metal-oxide semiconductor)

این دو سنسور در واقع همان فتودیود هایی هستند که در پنل های خورشیدی نیز استفاده میشوند و وضایف مشابهی دارند. آنها نور را به الکترون تبدیل می کنند و سپس با تبدیل آن به سیگنال های دیجیتال تشکیل تصویر می دهند.

از این سنسورها در ساخت دستگاه پارکینگ برای استفاده در اتوماسیون پارکینگ استفاده میشوند.

چیپ تصویر Progressive CMOS

فن اوری های به روز در سنسور های CMOSتغییرات چشمیری داشته است . به نحوی که کیفیت تصاویر گرفته شده با سنسور CMOS پس از پیشرفت های تکنولوژیکی اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است..

نسخه های به روز به عنوان Interlaced و Progressive این سنسور ها از جمله مثالهایی برای این پیشرفت  هستند. این سنسور ها نقائص موجود در تصاویر را درون فریم ها پردازش و برطرف می کنند.
فناوری   Progressive scanning  در هر بوردچیپ CMOS و CCD رایج است، اما عمدتا در دوربین های مداربسته CMOS استفاده میشوند. در اسکن پیشرفته یا Progressive scanning دوربین از هر کدام از پیکسل ها  به طور مجزا اطلاعات را بررسی و دریافت میکند و پس اسکن آنها، یک عکس کامل را نشان می دهد.
قطعا این مسئله در دوربین های مداربسته اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا فناوری Progressive scanning باعث می شود تا دستگاه ضبط DVR قابلیت انعطاف پذیری  بیشتری در ضبط تصاویر داشته باشند و تصاویر برای مثال در هنگام برخورد به یک شی متحرک از کیفیت بالاتری برخوردار باشند.

 

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید