دستگاه استندهوشمند اتوماتیک پارکینگ
مقایسه دستگاه دیسپنسر و ریسپانسر
22 اردیبهشت 1400
نرم افزار رزرو پارکینگ از رویا تا واقعیت
26 اردیبهشت 1400
Show all

مقایسه usb و Lan شبکه

تفاوت های مقایسه usb و Lan شبکه تفاوت و ضعف های دستگاه های usb و شبکه

تفاوت مقایسه usb و Lan شبکه تفاوت و ضعف های دستگاه های usb و شبکه

 

 

تفاوت های مقایسه usb و Lan شبکه تفاوت و ضعف های دستگاه های usb و شبکه

 

تکنولوژی USB مخفف Universal Serial Bus به معنای گذرگاه سریال عمومی در سال 1994 بعنوان جایگزین عمومی صنعتی برای جایگزینی پورتهای RS232 و PS2 و Parallel بوجود آمد که فقط برای ارتباط مستقیم و فواصل کوتاه دستگاهها و تامین برق برخی دستگاهها به سیستم بوجود هرچند USB کاربردهای بسیار ساده تری نسبت به سایر پورتها داشت اما اکنون پورت شبکه علاوه بر قابلیتهای نامبرده شده در تکنولوژی USB امکانات فوق العاده تری در اختیار ما قرار میدهند. تکنولوژی LAN مخفف Loacal Area Network به معنای شبکه محلی یا داخلی در سال 1990 عمومی شد که از آن برای برقراری ارتباط های راه دور استفاده میشود، اکنون با پیشرفت شبکه و نیاز به ارتباطهای راه دور تجهیزات USB کم کم جای خود را به دستگاههای تحت شبکه میدهند.

در ادامه به چند مورد از مهمترین ضعف های تکنولوژی USB و مقایسه تکنولوژی usb و Lan و برتری های استفاده از تکنولوژی پورتهای شبکه Lan می پردازیم:

بهره گیری آسان:

 در استفاده از پورت USB در بسیاری از ابزارها با جابجا شدن پورت دستگاه کار نمیکند زیرا با پیکربندی ارتباط سرویسها و نرم افزارها بر روی پورت مشخصی انجام شده است، بنابراین با جابجا شدن پورت میبایست مجدد آنرا پیکربندی نمود در حالیکه در دستگاههای تحت شبکه مانند ریدر RFID تحت شبکه کافیست کابل شبکه را متصل کنید.

افت ولتاژ:

 در برخی از دستگاهها علاوه بر ارسال و دریافت اطلاعات توسط کابل تامین ولتاژ مورد نیاز دستگاه نیز از طریق کابل انجام میشود در این حالت با ضعیف بودن پاور یا مادر بورد سیستم دستگاه درست کار نمیکند و یا از کار خواهد افتاد؛ همچنین پایین بودن ولتاژ ممکن است به دستگاه آسیب بزند در حالیکه در دستگاههای تحت شبکه بعلت استفاده از سوییچ هیچگونه فشاری به سیستم کامپیوتر نخواهد آمد. برای مثال در نرم افزار پارکینگ با اتصال چند دستگاه مانند تابلو نمایشگر مبلغ ، پرینتر ، تابلو ظرفیت و کارتخوان USB فشار زیادی بر روی مادر برد تحمیل خواهد شد اما مثلا استفاده تابلو سون سگمنت تحت شبکه بجای USB هیچ افت ولتاژی برای سیستم ایجاد نخواهد کرد.

محدودیت در استفاده:

 با توجه به اینکه تعداد پورتهای USB در سیستم کامپیوتر محدود میباشد شما فقط تعداد خاصی از ابزارهای تحت شبکه را میتوانید بصورت همزمان استفاده کنید که البته بالا رفتن تعداد دستگاهها باعث افت ولتاژ مادر بورد خواهد شد؛ اما در استفاده از دستگاههای تحت شبکه هیچگونه محدودیتی در استفاده از تعداد دستگاهها نخواهید داشت و بالا رفتن تعداد دستگاههای تحت شبکه تاثیری روی کامپیوتر نخواهد داشت.

سرعت انتقال اطلاعات:

 هیچ تفاوتی در سرعت انتقال اطلاعات بین USB و Lan نخواهیم داشت اکنون سرعت یک دستگاه USB3.0 برابر با یک کابل شبکه CAT6 میباشد . مد نظر قرار دهید که اکثر دستگاههای موجود USB2.0 بوده و لذا نسبت به کابل معمولی CAT6 به مراتب سرعت کمتری خواهند داشت.

نصب آسان :

 در ارتباط USB حتما باید پورتها را به محل مربوط به خود متصل نمایید و نیز طول کابل به اندازه کافی باشد ولی در نصب دستگاههای تحت شبکه محدودیت طول کابل و اتصال به پورت مخصوص بی معنیست.

محدودیت طول کابل و فاصله :

متراژ استفاده در دستگاهها USB معمولا 1.5 تا 5 متر میباشد و متراژهای بیشتر از این نیاز به کابل افزاینده های تقویت دار خواهد داشت . استفاده از کابلهای افزاینده و افزایش طول کابل باعث افت ولتاژ و عملکرد دستگاه خواهد شد در حالیکه در سیستمهای Lan به هیچ وجه طول کابل داده مطرح نیست بعنوان مثال شما میتوانید با کابل معمولی شبکه یک ارتباط ساده تا 100 متر داشته باشد و یا حتی در فواصل کیلومتری این دستگاه را در شبکه تعریف کرده و ارتباط را از طریق رادیو تامین کنید!

پشتیبانی آسان:

بعضا با افزایش تعداد دستگاههای USB در یک سیستم برای شناسایی کابل و پورت یک دستگاه مراحل سخت دنبال کردن کابل در میان انبوهی از کابلها و قطع و وصل کردن آنرا باید انجام دهید در حالیکه در سیستمهای تحت شبکه با اجرای یک دستور ساده Ping یا یک ابزار جستجو گر ساده میتوانید نوع و ip و پورت دستگاه را شناسایی کنید.

عدم نیاز به نصب درایور سخت افزاری:

در دستگاه های USB پس از ارتباط با سیستم حتما باید درایورهای سخت افزاری و نیز تنظیمات سخت افزاری دستگاه را انجام دهید ، با نداشتن درایور سخت افزاری دستگاه شما قابل استفاده نخواهد بود ؛ در حالیکه در دستگاههای تحت شبکه LAN فقط کافیست کابل داده را به سوییچ متصل کنید و نیاز به درایور سخت افزاری نخواهید داشت.

کابل کشی منظم:

در دستگاههای USB هیچوقت طول کابل داده مناسب با دستگاه نخواهد بود و با حجم زیادی از کابلهای غیر قابل استفاده و متصل به کامپیوتر سروکار خواهیم داشت در حالیکه در دستگاههای تحت شبکه طول کابل بستگی به مکان نصب دستگاه مشخص میگردد و به سوییچ شبکه متصل میشود بنابراین کابلهای به اندازه مناسب انتخاب میشوند و فقط یک کابل شبکه از سوییچ به کامپیوتر متصل خواهد شد. استفاده از دستگاههای POE نیز نظم بهتری در استفاده از دستگاهها به شما خواهند داد این دستگاهها مانند دوربین پلاک خوان یا تابلو ها و ریدرها کمک بسیار زیادی به حذف سیمهای اضافی از محل نصب سیستم شما خواهد داشت.

مدیر کل سایت
مدیر کل سایت
برای رسیدن به هدفم میلیونها کیلیومتر اسکرول کردم و این راه همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید