آموزش برنامه نویسی با c++ سی پلاس پلاس
جمع ضرب ترانهاده دو ماتریس آرایه در c++
20 اردیبهشت 1400
تفاوت های مقایسه usb و Lan شبکه تفاوت و ضعف های دستگاه های usb و شبکه
مقایسه usb و Lan شبکه
24 اردیبهشت 1400
Show all

مقایسه دستگاه دیسپنسر و ریسپانسر

دستگاه استندهوشمند اتوماتیک پارکینگ

مقایسه دستگاه دیسپنسر و ریسپانسر

 

دستگاه استندهوشمند اتوماتیک پارکینگ

دستگاه دسپنسر پارکینگ چیست :

دستگاه دیسپنسر:

در اتوماسیون پارکینگ هوشمند با درخواست راننده و فشردن دکمه درخواست کارت مغناطیسی را به راننده میدهد . در داخل این دستگاه ها تعدادی کارت در یک خشاب وجود دارند به محض درخواست راننده یکی از این کارت ها توسط  نقاله به قسمت خروجی انتقال داده میشود و در اختیار راننده قرار میگیرد . تعداد کارت ها در این خشاب ها محدود بوده و پس از اتمام باید توسط اپراتور کارت درون آن قرار داد .

در هنگام خروج نیز مجدد کارت از شکاف آن توسط راننده قرار میگیرد و در صفحه نمایشگر آن مبلغ قابل پرداخت نشان داده میشود. تجهیزات فراخوانی در این دستگاه ها کاملا مکانیکی بوده و طول عمر مشخصی دارند.

دستگاه ریسپانسر چیست ؟

دستگاه ریسپانسر جهت صدور قبض حرارتی توسط فشار یک کلید انجام میگردد.

در خروج نیز بارکد روی قبض اسکن شده و ثبت خروج با اعلام مبلغ قابل پرداخت در تابلو نمایشگر یا پوز بانکی انجام میگیرد، این عملیات میتواند حذف شود و خروج با قرائت پلاک صورت گیرد.

مقایسه دستگاه دیسپنسر پارکینگ و ریسپانسر قبض :

  • در دستگاه های دیسپنسر هزینه برگشتی از کارت در دراز مدت بهتر از قبض است زیرا کارتها به سیستم برگشت داده میشوند ولی قبضها دور ریخته خواهند شد.

  • هزینه تعمیر و نگهداری در دستگاههای دیسپنسر و ریسپانسر قبض تقریبا یکسان میباشند زیرا دستگاههای دیسپنسر مکانیکی هستند، در عوض پرینترهای موجود در دستگاه ریسپانسر نیز نیاز به سرویس دارد.

  • در دیسپنسرها احتمال صدور کارتهای ثبت نشده وجود ندارد زیرا تا کارت در سیستم ثبت نشود از دستگاه خارج نمیشود ، در دستگاههای ریسپانسر ابتدا ثبت توسط نرم افزار پارکینگ انجام میگردد و سپس در دسترس راننده قرار میگیرد بنابراین هیچگاه مشکل صدور بدون ثبت چه در دیسپنسر و چه در ریسپانسر وجود نخواهد داشت.

  • در صورتیکه از دیسپنسر استفاده کنید چنانچه خودرویی قصد سرقت کارت از ورودی را داشته باشد هزینه کارت سرقت شده به مراتب خبلی بالاتر از قبض میباشد که با توجه به هزینه صرفه جویی شده در سال قابل ملاحظه نمیباشد.

  • در دیسپنسر محدودیت تعداد کارتهای درون خشاب وجود دارد (حداکثر 300 کارت) اما در ریسپانسرها با توجه به طول قبض و رول پرینتر 1000 تا 1500 قبض با یک رول صادر میشود.

  • هزینه تهیه دستگاه دیسپنسر و ریسپانسر تفاوت چندانی باهم ندارند.

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید