الگوریتم الگو یابی تشخیص پلاک خوان
الگوریتم تشخیص پلاک خوان 3
17 خرداد 1400
دید در شب
دید در شب دوربین های مداربسته چیست
23 خرداد 1400
Show all

چرا به نسخه اورجینال ویندوز نیاز داریم

چرا به نسخه اورجینال ویندوز نیاز داریم

چرا به نسخه اورجینال ویندوز نیاز داریم؟

چرا به نسخه اورجینال ویندوز نیاز داریم

امنیت داشتن در دنیای دیجیتالی یکی از مهمترین مقوله ها برای کاربران آن است . حفاظت از اطلاعات تصاویر و فایل های شخصی برای افراد و حفظ منابع اطلاعی برای شرکت های تجاری جزو جدانشدنی از امنیت اطلاعات است.

امروز در عصر دیجیتال از انجایی که بیشتر پرداخت های بانکی توسط رایانه های شخصی انجام میشود امنیت در فضای اینترنتی امر بدیهی است.

اولین گزینه ای که همواره به ذهن میرسد برای ایجاد این امنیت استفاده از نرم افزار های ضد جاسوسی و  ضد ویروس ها های قوی و به روز رسانی مرتب آن است . اما نکته مهم اینجاست که استفاده از قوی ترین نرم افزار های ضد ویروس در یک بستر نا امن فایده انچنانی نخواهد داشت .

نباید فراموش کرد که هر نرم افزار کامپیوترمربوط به امنیت سیستم طبق منطقی مشخص  با سیستم عامل ها کار میکند . اما اگر خود سیستم عامل نواقص و حفره های امنیتی داشته باشد ضد ویروس نمیتواند کاربر مناسب و درستی داشته باشد.

 افراد و تیم هایی که وقت و زمان زیادی برای کرک کردن نرم افزار های نسخه اصلی و رفع محدودیت های ان زمان صرف میکند با اهداف مشخصی چنین فعالیت هایی را انجام میدهند.

دسترسی به اطلاعات کاربر نظیر فیلم ، عکس ، اطلاعات بانکی ، اسناد و اطلاعات محرمانه دیگر تنها بخشی از تهدیداتی است که کاربران نسخه های کرک شده را در پی خواهد داشت.

نسخ های غیر اصلی ویندوز مملو از ایرادات و نواقص امنیتی هستند که توسط مایکروسافت به روز رسانی نمیشوند و در صورت ایجاد مشکل از بین رفتن اطلاعات بخشی از خطرات استفاده از این نسخه ها است.

 در کشور ایران بسیاری از کاربران و سازمان ها از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنند . به دلیل تحریم ها نداشتن امکانات برای تهییه نسخه اصلی عدم اطلاع کاربران از تفاوت نسخه اصلی و کرک شده عدم کار فرهنگی و نبود زیرساخت قانونی ان برای حق کپی رایت موجب شده بسیاری از کاربران معمولی وحتی شرکت ها به استفاده از نسخه های کرک شدهستیم عاملی مانند ویندوز روی آورند .

 تفاوت نسخه های اصلی و غیر اصلی در سیستم عامل ها :

1-معمولا منابعی که سورس ها را از ان دریافت میشود منابعی مثل تورنت با سایر منابع اشتراک گذاری تهیه میشود .  حتی معتبر ترین شرکت های ایرانی که اقدام به فروش نرم افزار سیستم عامل غیر اصلی با مبلغ ناچیز هم میکنند نیز قابل اطمینان نیستند  و حتی اگر ادعایی بر “دست نخورده” بودن آن کنند نمی‌توان از دست‌کاری نشده بودن آن سورس‌ها اطمینان داشت .

2-رفع محدودیت ها معمولا با اجرای فایل کرک است که این فایل میتواند دروازه ای همیشگی برای دسترسی فرد ایجاد کننده فایل به سیستم شما باشد که نرم افزار های امنیتی م نتواند از ان جلوگیری کند.

3-به روز رسانی هایی که مایکرو سافت به صورت روزانه یا هفتگی در نظر میگرد را نمیتوان استفاده نمود این به روز رسانی های که با هدف بالا بردن امنیت یا استفاده بهتر از سیستم عامل ساخته شده و در اختیار کاربران قرار میگیرد.

4- پایدار تر نسبت به نسخه های جعلی

5-امنیت بیشتر در مقابل فایل های جاسوسی و کرم ها

6- دریافت فایل های آپدیت

7-داشتن پشتیبانی از طرف مایکروسافت

8-امکان استفاده همیشه از تائیدیه ویندوز

9- استفاده از نرم  افزار های کاربردی ویندوز که فقط با نسخه اصلی کار میکنند.

10-عیب یابی و تشخیص به صورت خودکار

11-افزایش سرعت و بهینه تر کار کردن

از جمله معضلات شرکت های تولید کنند سیستم عامل نظیر مایکروسافت عدم امکان ایجاد بستر قانونی و نمایندگی فعال برای فروش نسخه ی اصلی ویندوز اورجینال و از دست رفتن مبالغ زیاد به دلیل کپی شدن سیستم نرم افزار در ایران.

این بستر باعث ایجاد سود جویی از افراد کم اطلاع در محیط های مجازی بعضا با شکل و شمایل  نسخه های اصلی حتی با هولوگرام شرکت اصلی در فروشگاه ها و یا کلاهبرداری شده است.

بعضا لایسنس های یک ساله یا موقت به اسم لایسنس مادام العمر در اختیار مشتریان قرار داده میشود که با هزینه گزاف بدون هیچ گونه اسم و نشانی از شرکت تولید کننده فروش میرود

از مهمترین دلایل استفاده از ویندوز اورجینال در نرم افزار پارکینگ و اتوماسیون پارکینگ و نرم افزار پلاک خوان خودرو همین موارد گفته شده بود.

لایسنس های مایکرو سافت به سه نحو به بازار ارائه میشوند:

 OEM : از زمان نصب به مدت 365 روز  اعتبار دارند و با تعویض مادر برد و یا نصب مجدد غبر فعال میشوند .

MSDN : از زمان نصب به صورت مادامالعمر اعتبار دارند تا زمانی که مادر برد یا نصب مجدد صورت گیرد تا غیر فعال شوند

Retail : هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات نصب یا تعویض مادربورد یا مدت زمان ان ندارد.

 

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید