آموزش کار با نرم افزار بخش اول
18 فروردین 1400
آموزش کار بانرم افزار بخش سوم
21 فروردین 1400
Show all

آموزش کار با نرم افزار بخش دوم

تقسیم بندی اطلاعات موجود بر روی صفحه اصلی

قسمت 1  منوهای نرم افزار

قسمت 2  تصاویر ثبت شده از خودرو ورودی، خروجی،سرنشین

قسمت 3  اطلاعات قبض ورودی و خروجی

قسمت 4  آخرین ورود های ثبت شده در این درب

قسمت 5  آخرین خروج های ثبت شده در این درب

قسمت 6  تعیین تم شخصی برای نرم افزار ، و رود شماره کارت ها

قسمت 7  آخرین خطا های کشف شده در نرم افزار

قسمت 8 اطلاعات کاربری ظرفیت خالی و آخرین به روز رسانی نرم افزار

قسمت شماره 9 تصویر وب کم متصل را نمایش می دهد

 

 

امکانات عملیاتی موجود بر صفحه اصلی

  • عملیات ثبت ورود

    • ثبت ورود با کارت RFID

      قبل از ثبت ورود مطابق دستورالعمل باید کارتها را برای اتوماسیون پارکینگ پلاک خوان تعریف کرده باشید. وقتی خودرو در صفحه دوربین مشاهده و پلاک تشخیص داده شده بصورت کامل بر روی صفحه اصلی نرم افزار ظاهر شد کارت را به دستگاه ریدر نزدیک کنید(5 سانتیمتری دستگاه)، مهم نیست که ریدر پشت شیشه یا پشت یک میز چوبی قرار گرفته است.

      مابقی ثبت ورود را مطابق دستور العمل صفحه دریافت پلاک ادامه دهید و پس از آن ادامه کار را مطابق دستورالعمل از ادامه عملیات پس از صفحه دریافت پلاک ادامه دهید.

      پس از ثبت کارت شماره کارت در بالای سمت راست بخش میانی (بخش1) نمایش داده میشود.

      میتوانید برای ثبت ورود از دو ریدر استفاده کنید تا جهت سهولت برای ورود و خروج و یا استفاده از ریدر مخصوص دارندگان کارتهای رایگان و یا رانندگان اشتراکی نصب کنید.

    • ثبت ورود با کارت مایفر :

      استفاده از این کارتها مشابه استفاده کارتها در بخش ثبت ورود با کارت هوشمند پارکینگ میباشد.

    • ثبت ورود با کارت بارکدی :

      استفاده از این کارتها مشابه استفاده کارتها در بخش ثبت ورود با کارت RFID(5.3.1.1) میباشد با این تفاوت که در حالت استفاده از بارکد باید صفحه اصلی نرم افزار بالا باشد و مکان نمای نرم افزار بر روی شماره کارت منوی سریع بخش پایین سمت چپ فعال باشد:

    • ثبت ورود با شماره کارت :

      میتوانید بجای استفاده از ریدرهای بارکد مایفر یا rfid شماره کارتهایی در نرم افزار تعریف کنید و برای ورود و خروج شماره کارت را در بخش شماره کارت منوی سریع وارد کنید و با زدن کلید <Enter> عملیات ثبت ورود –خروج را انجام دهید.این روش بسیار قدیمی بیشتر برای کار راه اندازی حالتی است که احیانا ریدرها نتوانند کارت را بخوانند.استفاده از این روش دستی دارای ضریب خطای بالای زیادی است.

      نکته: پیشنهاد میشود از این حالت فقط در موارد ضروری مانند گم شدن کارت و یا قطع شدن کارت خوان مغناطیسی تحت شبکه یا usb2.0 یا بارکد خوان استفاده نمایید زیرا طبق تحقیقات تایپ اعداد شماره کارت دارای 1 درصد خطا میباشد که بالا رفتن این خطا باعث بروز مشکلات محاسباتی برای کاربر و نرم افزار و نیز اشتباه شدن کارتهای ورود و خروج میگردد.

    • ثبت ورود با صدور قبض بارکدی :

      صدور قبض بارکد دار یا قبض خودکار با تنظیم از بخش تنظیمات فعال خواهد شد، با توجه به تنظیمات انجام شده بمحض مشاهده پلاک نرم افزار شروع به پردازش با دقت و سرعت و یا سرعت به چاپ قبض میکند.

      میتوان از فشار کلید F1 برای این منظور نیز استفاده کرد.

      اگر شما در بخش تنظیمات نرم افزار گزینه اولویت تشخیص را روی میانبر تعرفه و نیز چاپ خودکار قبض ورودی را فعال کرده باشید و نیز تعرفه را مطابق دستور العمل با کلید میانبر فعال کرده باشید میتوانید با فشردن کلید میانبر تعریف شده اقدام به صدور قبض با تعرفه دلخواه تعریف شده نمایید.

      اطلاعات موجود بر روی قبض شامل ساعت ، تاریخ، شماره پلاک ، پیش پرداخت و از این قبیل میباشد. بهمراه این اطلاعات بارکدی بر روی قبض وجود دارد که شماره این بارکد بر روی آن نوشته شده است که در صورت ناخوانا بودن یا مخدوش بودن بارکد میتوان برای خروج به آن عدد مراجعه کرد و آنرا در کارت منوی سریع وارد و عملیات خروج را انجام داد. در صورت تعریف چند میانبر تعرفه که در قسمت     توضیح داده شده میتوان از کلید های غیر از F1 برای ثبت ورود با تعرفه های دیگر نیز استفاده نمود:

    • ثبت ورود با استفاده از کلید فرمان :

      در صورت استفاده از سیستم تمام هوشمند با فشردن شستی یکی از میانبر های تعرفه که در قسمت    ‏3.3.3.1    که آن را در منوی تنظیمات   ‏3.3.3.3   مشخص شده باشد فرمان داده میشود.

      نکته: در صورتی که واکنش راهبند به پلاک های مشترکین ملزم به تایید کاربر باشد اگر خودرو مشترک یا پرسنل اقدام به فشردن کلید برای دریافت قبض کند و یا کاربر  بدون توجه به معتبر بدون مشترک اقدام به چاپ قبض کند نرم افزار با پیام زیر وی را آگاه میکند :

    • همچنین با میتوان با ارسال بوق ممتد با توجه به تنظیمات نرم افزار مشترک یا کاربر را از این امر مطلع نمود.

    • ثبت ورود با ریدر برد بلند :

    • ثبت ورود توسط شماره پلاک خودرو :

      یکی از امکانات نرم افزار ثبت ورود با استفاده از شماره پلاک خودرو است . برای استفاده از این امکان باید از قسمت تنظیمات ‏3.3.3.3 زبانه دوربین پلاک خوان پارکینگ این تنظیمات را اعمال کرد در قسمت تنظیمات این قسمت به تشریح توضیح داده شده است

    • ثبت ورود هوشمند مشترکین توسط شماره پلاک :

      مشترکین یا پرسنلی که شماره پلاک آنها از قبل وارد نرم افزار شده باشند با قرار گرفتن در مقابل دوربین ورودی بعد از نمایش پلاک  در صفحه در صورت داشتن اعتبار یا مجوز ورود راهبند به صورت هوشمند توسط نرم افزارباز میگردد:

    • صفحه دریافت پلاک :

      پس از درخواست ثبت ورود بلافاصله صفحه ورود شماره پلاک بر روی صفحه نمایش ظاهر میشود:

      شماره پلاک از چپ به راست خوانده شده و از راست به چپ در باکس شماره پلاک قرار گرفته است.میتوانید این پلاک را ویرایش و ذخیره کنید.

      نوع وسیله را میتوانید از لیست انتخاب کنید تا تعرفه دیگری محاسبه شود، چنانچه تنظیمات مربوط به نمایش صفحه دریافت پلاک و محاسبه تعرفه خودکار را تنظیم کرده باشید و نیز نوع کارت را از قبل برای سیستم مشخص کرده باشید نوع وسیله نقیله (تعرفه) غیر فعال شده و خود نرم افزار این تعرفه را وارد میکند. در این حالت اگر شماره پلاک درست تشخیص داده شده باشد صفحه ورود شماره پلاک ظاهر نخواهد شد و بصورت خودکار آنرا ذخیره میکند.

      میتوانید جهت ثبت تصویر جدید و شناسایی مجدد پلاک کلید ثبت تصویر جدید از دوربین را فشار دهید.

      همانطور که در تصویر مشاهده میکنید مسیر فایل تصویر در قسمت پایین عکس بصورت رشته ای از مسیر پوشه ذخیره سازی در تنظیمات و یک عدد بصورت زمان (سال-ماه-روز-ساعت-دقیقه-ثانیه-میلی ثانیه) میباشد، این نوع نامگذاری جهت شناسایی دقیق قبض و عکس و امنیت نرم افزار خواهد بود.

      با فشردن کلید <Enter> یا کلید ذخیره ثبت ورود را انجام و کارت ورودی ثبت شده را ذخیره کنید. میتوانید تا قبل از عمل ذخیره سازی کلید انصراف <ESC> را فشار دهید تا ثبت ورود کن لم یکن شود.

    • ادامه عملیات پس از صفحه دریافت پلاک :

      چنانچه در قسمت تنظیمات واکنش نرم افزار در هنگام ثبت کارت را بر روی منتظر تائید کاربر تنظیم کرده باشید اولین پیامی که مشاهده میکنید پیام باز کردن راهبند خواهد بود:

    • میتوانید پس از تحویل کارت به راننده بر روی Yes کلیک کنید تا راهبند باز شود.اگر تنظیمات واکنش نرم افزار در هنگام ثبت کارت را بر روی حالت خودکار گذاشته باشید راهبند بلافاصه پس از مرحله ثبت کارت بالا میرود مگر اینکه پورت راهبند بدرستی تنظیم نشده باشد و یا از دسترس خارج شده باشد:

      در اینصورت تنظیمات را بازبینی کنید و پس از صحت یکبار از نرم افزار خارج و مجدد وارد شوید.

      نکته: اگر خودرو وارد شده دارنده کارت رایگان و یا اشتراکی و یا پرسنل باشد نرم افزار بدون در نظر گرفتن حالت تنظیم شده برای راهبند هوشمند پارکینگ ، بصورت خودکار راهبند را باز میکند.

      میتوانید اطلاعات راننده دارنده کارت یا قبض را در بخش میانی صفحه ورودی مشاهده کنید(بخش 2) شماره پلاک تشخیص داده شده در قسمت پایین سمت چپ (بخش 3) مشاهده میشود و چنانچه کارت تعریف نشده یا غیر فعال باشد و یا شماره پلاک فراری یا ممنوعه است در پایین سمت راست صفحه اصلی (بخش 4) پیام مربوطه ظاهر میشود.

      پس از ثبت کامل ورود عدد مربوط به ظرفیت باقیمانده پارکینگ یک عدد کسر و عدد مربوط به مشترکین یا متفرقه یکی اضافه خواهد شد:

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید