سوالات متداول کاربران از نرم افزار پارکینگ
19 اسفند 1399
نصب نرم افزار بخش دوم
27 اسفند 1399
Show all

نصب نرم افزار بخش اول

نصب نرم افزار در ویندوز Seven

قبل از شروع به نصب نرم افزار پارکینگ ابتدا از مشخصات سخت افزاری و آماده بودن سیستم عامل خود آگاه شوید، برای این منظور ابتدا مطمئن شوید سیستم عامل یک ویندوز سون و 32 بیتی است. برای این منظور بر روی آیکون My Computer  بر روی صفحه دسکتاپ سیستم عامل خود کلیک راست کنید و سپس آخرین گزینه Properties  را بزنید همانطور که در عکس ذیل مشاهده میکنید مشخصات سیستم شما نمایش داده میشود:

پس از این مرحله از نصب تجهیزات سخت افزاری سیستم خود مطمئن شوید، دقت کنید در این مرحله کلیه قطعات و تجهیزات سخت افزاری اتوماسیون پارکینگ مربوط به پارکینگ نباید نصب و متصل به سیستم باشند.

برای اطلاع از درستی نصب سخت افزارها بر روی آیکون My Computer  بر روی صفحه دسک تاپ سیستم عامل خود کلیک راست کنید و سپس گزینه Manage  را انتخاب کنید.از پنجره باز شده در سمت چپ از منوی درختی بر روی System Tools  کلیک کنید تا باز شود و سپس گزینه Device Manager  را انتخاب کنید مطابق شکل ذیل میبایست در منوی درختی سمت راست همه سخت افزارها بدرستی نصب شده باشند.چنانچه علامت مثلث زرد بر روی گزینه ای مشاهده شود بدین معنیست که درایور سخت افزاری فوق بدرستی نصب نشده که در این مرحله میبایست درایورها را نصب کنید.

پس از این مرحله از حداقل مشخصات سخت افزاری سیستم کامپیوتر خود مطابق با حداقل ذکر شده در این آموزش مطابق با جدول بخش 3.1.1 مطمئن شوید.برای این منظور دستور dxdiag  را در منوی Run تایپ کنید و کلید <Enter>  را بزنید چنانچه پیغامی مشاهده کردید گزینه yes  را انتخاب کنید.

مطابق شکل ذیل میتوانید مشخصات واقعی سخت افزاری سیستم کامپیوتر خود را مشاهده کنید.

در سیستمهای CPU اینتل روش شناسایی نسل آن سی پی یو تعداد رقمهای بعد از تعداد هسته سی پی یو و عدد شروع آن است بدینصورت که اگر 3 کاراکتری باشد نسل 1 و 4 کاراکتری نسل 2 تا 9 و 5 کاراکتری نسل 10 به بالا میباشد، این اطلاعات در خرید سیستم در بخش سیستم مورد نیاز حتما کمک بسزایی به شما خواهد کرد بعنوان مثال i5-5522 سی پی یو نسل 5 و مشخصات سیستم زیر i7-10510 یک سی پی یو نسل 10 میباشد:

 

پس از این مراحل میتوانید مراحل اصلی نصب پیش نیازهای نرم افزار را آغاز نمایید، دقت کنید کلیه مراحل به ترتیب ذکر شده انجام شود تا نیاز به نصب مجدد ویندوز نداشته باشید!

از این به بعد منظور از پوشه SetUp  فایلهای نصبی هستند که این شرکت به شما ارائه داده است و یا میتوانید آنها را از آدرس سایت شرکت www.Tarashe.Net  بخش دانلود گزینه پیشنیازهای نصب نرم افزار دانلود نمایید.

در برخی نسخ قدیمی ویندوز سون نیاز به نصب دات نت 4 دارید برای این منظور در اولین مرحله دات نت را نصب کنید.اگر ویندوزتان نیاز به نصب دات نت نداشته باشد پس از شروع ست آپ نصب پیام مناسب را که بصورت خطایی هست به شما نشان خواهد داد. برای نصب DotNet4.0  که در پوشه SetUp  موجود است.اگر دات نت بالاتری قبلا نصب نموده اید نیاز به نصب این بسته نخواهید داشت. در هر حال پس از این مراحل سیستم کامپیوتر خود را ریست کنید.

در این مرحله از نصب با توجه به نوع سیستم خود میبایست به نصب SQL یا پایگاه داده اقدام کنید.اگر سیستم تک کاربره خریداری نموده اید نصب SQLExpress  را آغاز کنید و اگر سیستم پارکینگ شما چند کاربره است میبایست SQLServer2008 یا SQLManagementStudio را نصب نمایید.

اکنون مراحل نصبSQLManagementStudio را آموزش میدهیم:

فایلSQLManagementStudio_x32_ENU.exe یا SQLManagementStudio_x64_ENU.exe را از پوشه ParkingSetUp  اجرا کنید و مطابق شکل ذیل گزینهای علامت زده شده کلیک کنید.

بعد از نصب SQLManagementStudioلازم است تا تغییراتی را به صورت دستی در تنظیمات نرم افزار ایجاد نماییم.برای این منظوراز قسمت Serch در Start کلمه Sql را جستجو کنید گزینه نشان داده شده در تصویر یا همانSQL Server Configuration Managerرا انتخاب کنید.

در مرحله اول با انتخاب گزینه یSQL Server Services  را انتخاب میکنیم وروی اخرین گزینه راست کلیک کرده و گزینه Properies را انتخاب میکنیم

سپس از زبانه اول مانند عکس گزینه ها را انتخاب کرده و OK  را انتخاب میکنیم.

همچنین از قسمت Sql Server Network Configrationزیر منوی Porotocol for SQLEXPRESSرا انتخاب کنید و تمام گزینه های آن را با راست کلیک کردن Enableکنید .

در ادامه از قسمت Sql Native 10.0 Configurationگزینه Client Protols را انتخاب کنید و تمام گزینه ها را با راست کلیک Enableکنید.

 

اکنون مراحل نصب برای SQLExpress  را شرح میدهیم:

فایل SQLExpress.exe را از پوشه SetUp  اجرا کنید و مطابق شکل ذیل گزینهای علامت زده شده را کلیک کنید.

در مرحله بعد انتخاب نام instance بسیاز مهم است چرا که در برنامه جهت اتصال به بانک اطلاعاتی نقش کلیدی دارد.مطابق شکل زیر نام instance  را SqlExpress  انتخاب کنید.

انتخاب نوع DataBase Engine  و سپس برگنشان Collation ضروری است.

در مرحله بعد با استفاده از کلید Customize   زبان بانک اطلاعاتی را بر روی ARABIC_CI_AS  انتخاب کنید، مطابق شکل ذیل.

در مرحله بعد مطابق شکل زیر دسترسی به بانک اطلاعاتی را بر روی Mixed Mode  انتخاب کرده و در بخش پسورد عدد یک را تایپ کنید.سپس با استفاده از کلید Add  کاربری مدیر Administrator  را اضافه کنید.

بقیه مراحل را تا انتهای نصب بصورت ذیل تا پایان نصب طی کنید.

برای نصب SQLServer2008  اکنون مراحل زیر را انجام دهید:

از پوشه SetUp  وارد پوشه SQLServer2008  را وارد شوید سپس SetUp.exe  را اجرا کنید.این بسته نرم افزاری احتیاج به DotNet3.5  دارد ممکن است از نسخه ویندوزی که استفاده میکنید نسخه DotNet 4.0 را دارا باشد که در صورت نصب نسخه پایین تر با تصویر زیر مواجه خواهید شد:

پس از نصب SQLServer2008  اولین مرحله الصاق بانک اطلاعاتی نرم افزار به مدیر بانک اطلاعاتی جهت استفاده از نرم افزار است.اکنون برای الصاق بانک اطلاعاتی مراحل ذیل را انجام دهید:

از منوی استارت برنامه SQL Server Management Studio  را پیدا کنید و آنرا اجرا کنید. برای برقراری ارتباط از منوی کشویی باز شو Brows for more  را کلیک کنید و از پنجره باز شده Database Engine  منوی درختی را باز کنید و نام Instance  را که نصب کرده بودید انتخاب کنید.

اگر همه مراحل نصب را بدرستی انجام داده باشید باید اکنون instance با نام SQLServer2008  در لیست خود داشته باشید.مطابق شکل ذیل:

با انتخاب نام اینستنس کلید OK  فعال میشود.ok  را بزنید تا به منوی قبل برگردید. اکنون Authentication  را بر روی SQL Server  انتخاب کنید تا Login  و Password  فعال شود.

در قسمت Login  کلمه sa  (مخفف sql admin)  را تایپ کنید و در بخش Password  کلمه عبوری که قبلا انتخاب کرده بودید را بزنید و سپس کلید Connect  را کلیک کنید. مطابق شکل ذیل:

اکنون که اتصال به بانک اطلاعاتی موفقیت آمیز بود از منوی درختی سمت راست گزینه DataBases  را باز کنید، فعلا دیتابیس پارکینگ در لیست موجود نیست.

بر روی DataBases  کلیک راست کنید و Attach  را بزنید.سپس مطابق شکل ذیل کلید add  را بزنید و دیتابیس ParkingDB.MDF  را انتخاب کنیدو کلید Ok  را بزنید:

اکنون بانک اطلاعاتی شما آماده استفاده میباشد.

پس از اتمام نصب SQL میبایست برنامه CrystalReport.msi  را از پوشه SetUp  نصب کنید.این برنامه کتابخانه مورد نیاز نرم افزار پارکینگ را تامین میکند.

پس از نصب کریستال ریپورت از پوشه SetUp  نرم افزار ReportViewer.exe  را نصب کنید.

پس از نصب ریپورت ویور نرم افزار KylixSMS  را نصب کنید ، این برنامه با نام SMSActivexSetUp.exe در پوشه  SetUp  قرار دارد ، دقت کنید که در مراحل نصب مطابق شکل ذیل میانبرهای دسکتاپ  را غیر فعال کنید:

در انتهای نصب تیک Launch Demo  را بردارید و Finish  را کلیک کنید:

پس از نصب وارد پوشه Cracked شوید و فایل درون آنرا در پوشه system32  شاخه ویندوز سیستم عامل کپی کنید.

در آخرین مرحله وارد پوشه farsiFont  از پوشه SetUp شوید و محتویات آنرا در پوشه فونت windows  و یا از مسیر controlpanel  سپس بخش Font  کپی کنید.

اکنون پیشنیازهای استفاده از نرم افزار پارکینگ و راهبند پلاک خوان پارکینگ نصب شده اند. وارد پوشه ParkingSoft شوید و میانبر PublicParking.exe (برنامه پارکینگ) را بر روی دسکتاپ خود ایجاد کنید.

 

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید