آنچه مدیران پارکینگ باید بدانند بخش اول
15 اسفند 1399
نصب نرم افزار بخش اول
23 اسفند 1399
Show all

سوالات متداول کاربران از نرم افزار پارکینگ

سوالات متداول کاربران :

  • هنگام خروج راننده کارت یا قبض خود را گم کرده است

از بخش قبوض صاده شماره پلاک خودرو (ترجیحا 3 رقم) را جستجو کنید، سپس نمایش عکس ورودی را کلیک کنید تا مطمئن شوید همان خودرویی است که هنگام ورود کارت دریافت کرده است.

اکنون شماره کارت موجود بر روی کارت را در منوی سریع صفحه برنامه پارکینگ وارد کنید تا خروج ثبت گردد.شماره کارت را نیز یادداشت کنید تا مدیریت در اولین فرصت آنرا غیر فعال نماید.

برای ثبت ورود یا خروج موقتا از تایپ شماره کارت در محل مخصوص برای شماره کارت منوی سریع(پایین سمت چپ صفحه اصلی) استفاده کنید و کلید <Enter> را بزنید. این عمل معادل زدن کارت برای ورود و خروج و نیز عمل خواندن بارکد از روی قبض است.

همین عمل را برای بارکد خوان نیز میتوانید استفاده کنید:

  • رمز عبور خود را فراموش کرده ام

مدیران سیستم بدون دانستن رمز عبور کاربرشان میتوانند رمز آنها را عوض کنند، از این رو اگر کاربر مدیر نیستید میتوانید از مدیر خود بخواهید رمز عبور شما را تغییر دهد.

اگر کاربر مدیر رمز خود را فراموش کرد با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید. لازم به ذکر است رمز عبور مدیریت فقط با تماس طرف قرارداد با شرکت و نیز شناسایی ایشان با داشتن قرارداد پشتیبانی معتبر داده خواهد شد.

  • پس از ثبت ورود چطور پلاک را ویرایش کنم

اینکار بسیار راحت و با حداکثر سرعت انجام میشود، کافیست در صفحه اصلی نرم افزار بر روی تصویر پلاک 2 بار کلیک کنید و سپس از صفحه نمایش داده شده اینکار را انجام دهید:

  • پس از صدور قبض چطور مبلغ پیشپرداخت را ویرایش کنم

همانطور که در شماره قبلی گفته شده بر روی پلاک 2 بار کلیک کنید و از منوی تصحیح پلاک پیشپرداخت را انتخاب یا به دلخواه تعویض کنید:

اگر پیش پرداخت یا پلاکی را که قصد تغییر دارید مربوط به قبل است با تایپ شماره کارت در قسمت بالا و زدن کلید <Enter> مشخصات آخرین قبض صادره با این شماره کارت(یا بارکد) قبض نمایش داده میشوند.

  • پس از ثبت ورود چطور ورود را کنسل کنم

اگر از ثبت ورود خودکار استفاده نمیکنید کافیست کلید <Esc> از صفحه کلید و  یا روی انصراف پس از ثبت ورود استفاده کنید.استفاده از حالت ثبت ورود خودکار فرصت انصراف را از کاربر میگیرد لذا در این حالت باید ثبت خروج انجام شود.

وقتی از ثبت خروج برای کنسل کردن ثبت ورود استفاده میکنید باید مدیر اجازه ثبت خروج را در تنظیمات فعال کرده باشد  و نیز جهت توازن مبلغ کارکرد واقعی با نرم افزار باید در تعرفه مبلغ دقیقه رایگان اول تعریف شده باشد.

  • کارتی را که اشتباه خروج زده ام چطور به پارکینگ برگردانم

به بخش قبوض خارج شده بروید و از جدول سمت چپ کارت مورد نظر را انتخاب کنید (روی سطر جدول کلیک کنید) سپس کلید زرد رنگ انصراف از خروج را فشار دهید.

توجه کنید که این عمل را خارج از قاعده انجام ندهید، زیرا این عمل از موارد امنیتی بوده و به مدیر گزارش داده میشود.

  • خبر داده اند که ممکن است چند ساعت نرم افزار قطع شود

هنگامیکه از قبل خبر از قطع نرم افزار دارید میتوانید از بخش گزارشات از موجودی پارکینگ چاپ بگیرید ، اگر به بخش گزارشات دسترسی ندارید کافیست ساعت ، تاریخ شماره پلاک و شماره کارت را از منوی قبوض صادره یادداشت کنید تا در هنگام خروج مشکل محاسباتی نداشته باشید.

پس از ثبت خروج هر کارت ساعت خروج را نیز یادداشت کنید تا به مدیریت گزارش و ثبت خروج توسط ایشان انجام گردد.

  • مشترک منقضی شده را چگونه ورود بزنم

قطعا وقتی اشتراک راننده ای منقضی شده باشد ثبت ورود و خروج آنها با آن کارت ممکن نیست. بنابراین یا مشترک باید اشتراک خود را تمدید کند و یا مثل سایر خودروهای متفرقه کارت متفرقه دریافت نماید.

نحوه ثبت اشتراک در بخش مشترکین از کار با نرم افزار توضیح داده شده است.

  • چگونه بفهمم راننده هنگام ورود کارت دریافت کرده است

حالت اول:قطعا پلاک خودرویی که هنگام ورود کارت دریافت کرده باشد در قبوض صادره پارکینگ موجود است.

به بخش قبوض صادره مراجعه کنید و شماره پلاک را جستجو کنید:

پس از جستجو و پیدا کردن پلاک مورد نظر آنرا انتخاب کنید و بر روی نمایش تصویر کلیک کنید تا تصویر خودروی ورودی را مشاهده و مطابقت دهید.

حالت دوم: در قسمت صفحه نمایش دوربین شماره کارت پلاکی که ثبت شده است را میتوانید مشاهده کنید

برای ثبت خروج کافی است دوبار روی شماره کارت کلیک کنید تا ثبت خروج اعمال شود

  • چگونه بفهمم راننده ای که کارت نگرفته چه وقت وارد شده

در نرم افزارهایی که دوربین پلاک خوان خروجی دارند با مشاهده خودرو ، پلاک آنها بر روی صفحه نمایان میشود.

کافیست بر روی پلاکی که نرم افزار تشخیص پلاک شناسایی کرده است در صفحه اصلی نرم افزار کلیک راست کنید تا صفحه مربوط به کلیه ترددهای پلاک نمایش داده شود.امکانات موجود بر روی پلاک.

مشخص است که بالاترین سطر آخرین تردد خودرو از جلوی دوربین مربوط به آخرین ورود (ورود قبلی) خواهد بود.

کار برای کاربرانی که دوربین پلاک خوان خروجی ندارند کمی سختتر است.آنها با باز شدن صفحه تردد پلاک باید شماره پلاک خودرو را در کادر مربوطه وارد و جستجو کنند.

  • چک کردن وضعیت کنترلر راهبند

از فایل کانفیگ موجود در پوشه نرم افزار آدرس آی پی ماژول کنترل راهبند را پیدا کنید و آنرا Ping کنید . اگر ارتباط برقرار نبود آنرا با قطع برق و وصل مجدد آن مجدد راه اندازی کنید.

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید