بک آپ گیری کردن
چرا باید بک آپ گیری کنیم
22 مرداد 1400
شاتر Shutter چیست؟
1 شهریور 1400
Show all

تفاوت قیمت در دوربین ها

تفاوت قیمت در دوربین مداربسته

تفاوت قیمت در دوربین های مداربسته در چه چیزی است؟

تفاوت قیمت در دوربین مداربسته

 

بسیاری از افراد میخواهند بدانند قیمت دوربین که به آنها پیشنهاد داده شده قیمت واقعی است یا خیر. به همین دلیل ما در این مقاله 5 عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته را برمی شماریم. از جمله عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته شامل:

برند دوربین مداربسته

تکنولوژی دوربین مداربسته

کیفیت تصویر دوربین مداربسته

نوع لنز دوربین مداربسته

جنس بدنه دوربین

قابلیت های هوشمند دوربین مداربسته

1- برند دوربین مداربسته:

برند یک کالا اعتبار آن است از آنجایی که دوربین های برند توسط بسیاری از افراد تست شده اند میزان کیفیت آن توسط افراد زیادی تست شده است و این به این معنا نیست که دوربین های غیر برند آن میزان کیفیت را نداشته باشند بلکه به این معناست برای رسیدن به نتیجه نیاز نیست جستجو های زیادی انجام دهید تا به به یک کالا با کیفیت برسید

مساله برند در لوازم الکترونیکی نقش بسیار پررنگی دارد. عموما شرکت های خوش نام و مشهور در زمینه دوربین مداربسته توجه بیشتری به کیفیت ساخت، طول عمر محصول، تکنولوژی آن دارند. حالا سوال اینجاست که بهترین برندهای دوربین مداربسته در ایران کدام است.

معتبرترین برندهای دوربین مداربسته موجود در ایران از نظر قیمت به سه دسته تقسیم می شوند:

برندهای گران قیمت دوربین مداربسته: سونی، پاناسونیک ، اکسیس، دالمایر، بوش

برندهای با قیمت متوسط دوربین مداربسته: هایک ویژن، یونی ویو، داهوا

برندهای ارزان دوربین مداربسته: ژئوویژن، ویوتک، ای وی تک

قابل ذکر است؛ لزوما قیمت بالای یک برند نشان دهنده با کیفیت تر بودن آن برند نسبت به سایر برندها نیست. ممکن است خیلی از برند های ناشناخته از نظر کیفیت بسیار بالا تر از دوربین های برند بوده و قیمت تمام شده آن کمتر از نصف برای یک برند باشد.

2- تکنولوژی دوربین

در کل دوربین های مدار بسته به دو دسته انالوگ و تحت شبکه تقسیم میشوند. دوربین های تحت شبکه به دلیل قابلیت های بیشتر و کارایی بالا تری که دارند قیمت به مراتب بیشتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند

اگر چه دوربین های تحت شبکه کارایی بالایی دارند اما بنا به کار در پروژه باید آن را لحاظ کرد ممکن است برای یک پروزه مثل مغازه یا یک ساختمان هزینه برای دوربین آنالوگ منطقی تر و بهتر نیز باشد

بنابراین در مورد فاکتور تکنولوژی دوربین مداربسته شما باید در ابتدا نیاز کاربری خود را مشخص کنید تا بی جهت هزینه زیادی پرداخت نکنید.

3- کیفیت تصویر دوربین مداربسته:

 کیفیت تصویری خروجی هر دوربین به رزولوشن دوربین بستگی دارد. یعنی هرچقد دوربین دارای رزولوشن بالا تری باشد در تصویر خروجی میتوان جزییات بیشتری را مشاهده کرد. و به طبع آن قیمت دوربین با رزولوشن بالاتر بیشتر نیز خواهدبود

اما نکته ای که در زمینه پارکینگ پلاک خوان باید در نظر گرفت میزان رزولوشن  پردازشگر سیستم است

به عنوان مثال اگر شما بخواهید با رزولوشن 3 مگا پیکسل در نرم افزرا پارکینگ پلاکخوان پردازش را انجام دهید باید سیستم به مراتب قوی تری را در نظر بگیرید.

4- نوع لنز دوربین مداربسته:

معمولا لنز دوربین مداربسته از نظر فاصله کانونی به دو دسته لنز ثابت (Fix)، وریفوکال (Vari-focal) تقسیم بندی می شوند.

لنز ثابت: دوربین هایی با لنز ثابت فاصله کانونی ثابتی دارند. بدین معنی که پس از نصب دوربین، زاویه دید ثابت است. به بیان دیگر لنز دوربین فیکس معمولا 2.8، 3.6 یا 6 می باشد. پس شما می توانید دوربین را یا بر لنز 2.8 فیکس کنید یا 3.6 و یا 6 خارج از این حالت ها ممکن نیست.

لنز وریفوکال (متغیر): در این لنزها امکان تغیر فاصله کانونی در بازه مشخصی مثلا بین 2.8 تا 12 امکان پذیر است. یعنی شما می توانید لنز دوربین را بین این دو بازه به صورت دستی تغیر دهید.

اگر در دوربین های وریفوکال موتوری برای تنظیم لنز دوربین تعبیه شده باشد به آنها وریفوکال موتوردار یا موتورایز می گویند. در این دوربین ها شما می توانید بدون دخالت دست و از طریق منوی دستگاه NVR زوم و زاویه دوربین را تغییر دهید.

انتخاب لنز در دوربین ها در پارکینگ ها برای استفاده از نرم افزار پارکینگ پلاک خوان اهمیت بسزایی دارد.

در دستگاه پارکینگ از لنزهای 12 میلیمتری استفاده میشود اما در نرم افزار پلاک خوان از لینزهای 22 یا 37 میلیمتری استفاده میگردد.

5- جنس بدنه دوربین مداربسته:

اصولا جنس بدنه دوربین های مداربسته فلزی است یا پلاستیکی هستند و یا ترکیبی از فلز و پلاستیک. همچنین نفوذ ناپذیر بودن این کیس ها و استاندارد های ip بسیار نقش مهمی در قیمت نهایی خواهد داشت.دوربین هایی که در پارکینگ ها استفاده میشود باید توانایی کارکرد در نقاط مختلف آب و هوایی و مقاومت در برابر آنها را داشته باشد

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید