دوربین های POE تکنولوژی poe
دوربین POE تکنولوژی poe
29 خرداد 1400
راهبند چگونه کار میکند؟
راهبند و آشنایی با انواع آن
10 تیر 1400
Show all

تکنولوژی Starlight در دوربین مداربسته

تکنولوژی استارلایت

استارلایت در دوربین مداربسته

تکنولوژی استارلایت

 

 

دوربین های مدار بسته برای دید در شب از مادون قرمز استفاده میکنند.. دوربین های مدار بسته دید در شب با استفاده از سنسور نور خود میزان نور را تنظیم میکند . هنگامی که نور محیط از حداقل لوکس قابل تحمل سنسور تصویر دوربین کمتر شود, فرمان روشن شدن LED های مادون قرمز و سوئیچ تصویر به حالت سیاه و سفید را می دهند و پردازشگر تصویر در مود شب شروع به پردازش تصاویر خواهد کرد.

 

 

برای رفع  این عیب در این دوربین ها، در قسمت سنسور عکس و قسمت پردازش کننده نیاز به  تغییر بوده است.این دوربین ها مداربسته استار لایت  برای ثبت تصویردرفضا های تاریک و تاریک بهینه سازی شده اند . باز شدن دیافراگم این دستگاه هاf/1.65  می باشد که نسبت به سایر دوربین ها زیاد تر است وسبب میشود نور بیشتری به لنز برسد . با توجه به این حالت این دوربین ها تصاویر واضح تری را ارسال کند.

با استفاده از تکنولوژی یکپارچه سازی فریم ها ، این دوربین ها میتواند تصاویر فوق العاده ای در زمان تاریکی داشته باشد.

در این دوربین ها نور با نسبت 2 به 821 به CCD وارد میشود ، که این میزان نسبت به میزان نور وارد شده در سایر دوربین ها بیشتر است و نتیجه آن این است که برای تشکیل یک تصویر با میزان نور 2 به 821 کاهش داده شده است.

با استفاده از تکنولوژی استارلایت و یکپاچه سازی فریم ها ناظر میتواند در نور بسیار کم حتی نور ستارگان هم تصاویر واضحی را مشاهده کند

تکنولوژی استارلایت نرم افزار اتوماسیون پارکینگ تشخیص پلاک خوان خودرو

 

این دوربین ها نیز میتواند محدوده ای که نور مادون قرمز ساطع میشود را نیز افزایش دهند . با استفاده از یکپارچه سازی فریم ها برای مثال نور مادون قرمزی که با80 متر را تحت پوشش قرار میدهد میتواند تا 8210 متر ار تحت پوششش خود قرار دهد

Star Light چیست؟

نکته ی بسیارمهم در مورد سنسورهای استارلایت این است که این سنسور برای تولید تصویر رنگی نیاز به حداقل نوری میباشد تا بتواند درست عمل کند، چرا که تصویر دوربین استارلایت در تاریکی مطلق بسیار ضعیف خواهد بود .

جبران نور پس زمینه

یک دوربین معمولی بدون آپشن های خاص ،تنها یک گزینه برای سرعت شاتر و تنظیمات آن  داراست ،برای مثال 00/8 ثانیه برای یک صحنه انتخاب شده.  در لحظه ای که پس زیمنه روشن است یا نوری پشت هدف اصلی وجو دارد دریافت کردن تمام نور های محیط و تنظیم این مقدار نور به دوربین اجتناب ناپذیر است.

هرچقدرسرعت شاتر بیشتر شود تصویر در منطقه هدف تاریک تر خواهد شد به همین دلیل از الگوریتم BLC در این موارد استفاده میشد تا وزن قسمت پر نور نسبت به نور سایر نقاط متناسب تر شود.

در ابتدا در این الگوریتم تمام تصویر را به 7 بلو یا دومنطقه تقسیم بندی میشودو میزان وزنی که هر کدام از این بلوک ها یا منطقا ها دارد محاسه میشود.

برای مثال یکی از بلوک ها میتواند 9 برابر سایر بلوک ها نور داشته باشد که موجب میشود آن قسمت روشنایی بیشتری داشته باشد.

هرچند مشکل بسیار بزرگی در این فرایند وجود دارد.

اگر هدف اصلی در حال حرکت از مرکز به بالا، پایین، چپ یا راست باشد ،شی بسیار تاریک خواهد شد و فرآیند بالا روی آن انجام نخواهد شد.

تنها راه برای حل مشکل بالا این است که به دوربین این توانایی داده شود که بتواند بلافاصله منطقه وزنی را از مرکز به هر بخش دیگر از صفحه نمایش که هدف اصلی در آن لحظه در حال حرکت است ،تغییر دهد. در سیستمهای پارکینگ جهت نرم افزار پلاک خوان یا راهبند هوشمند مبتنی بر پلاک خوان خودرو بالاتر بودن سرعت شاتر کیفیت مناسبتری از سوژه جهت شناسایی پلاک خودرو برای ما فراهم میکند.

قسمت هایی که از زیر نور خارج میشوند از محاسبات حذف میشوند .  سپس بقیه منطقه سطح خاکستری برای محاسبه کردن سطح در معرض نور بودن بررسی می شوند.

کاربران ممکن است از دیدن عملکرد بسیار سریع DSP شگفت زده شوند، چرا که بدون توجه به صفحه نمایش و جایی که شی اصلی در حال حرکت به آن است، سطح در معرض نور بلافاصله بررسی می شود و همیشه تصاویری واضح فراهم می کند.

استفاده از تکنولوژی های جدید برای دستگاههای پارکینگ مانند نمایشگر ظرفیت پارکینگ یا ریدر RFID و همچنین دوربینهای نرم افزار پلاک خوان تاثیر بسزایی در کارایی نرم افزار پارکینگ خواهند داشت.

 

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید