آموزش کار با نرم افزار بخش هفتم
25 فروردین 1400
آموزش کار با برنامه نویسی c# سی شارپ
رویداد keyDown در سی شارپ c#
27 فروردین 1400
Show all

آموزش کار با نرم افزار بخش هشتم

آموزش کار با منوی نمودار ها و گزارشات امنیتی :

  • منوی نمودار مدیریتی

    • نمودار تردد در جایگاهها

در این نمودار در یک تاریخ مشخص مقدار جایگاههای پر و خالی پارکینگ را ارائه میدهد:

  • نمودار کارکرد پارکینگ به تفکیک ساعت

این نمودار بر اساس نوع نمودار گزارش تعدادی  یا ریالی کارکرد پارکینگ را در بازهای تاریخی مشخص بر حسب ساعت ارائه میدهد:

  • نمودار تردد پارکینگ به تفکیک ساعت

این نمودار بر اساس نوع ورود یا خروج انتخابی کاربر در بازهای مشخص تاریخ بر اساس ساعت نمودار تردد را ارائه میدهد:

  • نمودار تعدادی و ریالی کارکرد به تفکیک روز

این نمودار گزارشی از نوع تردد یا ریالی از کارکرد پارکینگ در یک ماه مشخص بر اساس انتخاب کاربر ارائه میدهد:

  • نمودار تعدادی و ریالی کارکرد به تفکیک ماه

در این نمودار بر اساس نوع تعدادی یا ریالی به تفکیک ماههای سال گزارش ارائه میدهد، در نمودار ذیل ماههای تیر، مرداد و شهریور نمایش داده شده اند:

  • منوی گزارشات امنیتی

این نوع گزارشات بصورت نامحسوس تهیه میشوند و غیر قابل دسترسی برای تغییر چه از سوی مدیر و چه از سوی کاربران هستند:

 

  • گزارش ورود و خروج کاربران

این گزارش نامحسوس ورود و خروج کاربران (مدیران یا مهمانان) را ثبت میکند.این ثبت بر اساس ساعت و تاریخ ورود و خروج و همچنین نام سیستم مورد استفاده شده انجام میگیرد.میتوانید با تعیین بازه مشخص گزارش دقیقی از ثبت ورود و خروج کاربران داشته باشید:

  • گزارش ورودهای نامعتبر کاربران

این گزارش حالت پیشگیری قبل از واقعه را دارد! دیده شده در برخی پارکینگها ، کاربران رمز عبور مدیر پارکینگ را در هنگام ورود به کاربری از روی دست او برداشته و اقدام به ورود و حذف و تغییر قبوض میکنند.

نگران نباشید ما هم تغییرات را برایتان گزارش میکنیم و هم اگر کاربر خاطی با دقت رمزتان را برنداشته باشد در هنگام ورود چندبار ورود ناموفق را ثبت میکند که در این گزارش به شما نشان داده میشود که در چه روزی و چه ساعتی قصد ورود به کاربری مدیر یا هر کاربری شده است:

  • گزارش تغییرات قبوض

یک تغییر خارج از رویه معمول این روال تغییر را برای شما گزارش میدهد، این رویه های خارج از معمول شامل: ویرایش قبض، انصراف از خروج، حذف قبض،تغییر تعرفه و از هر چیزی که منجر به تغییر مبالغ قبوض گردد، این گزارش بصورت نامحسوس تهیه و به هیچ وجه قابل دسترسی و تغییر توسط کاربری نیست:

  • گزارش پلاک بدون صدور قبض

یکی از مهمترین دغدغه مدیران پارکینگ جلوگیری از تخلف کاربران و در وحله دوم متوجه تخلف کاربران سیستم شدن است.مهمترین تخلف کاربران عدم ثبت خودرو در بدو ورود به منظور  عدم انتقال وجه خودرو به صندوق مالی است.

برای جلوگیر از این تخلف که می توان ضرر و زیان قابل توجه را در طول یکسال در سود کلی پارکینگ ایجاد کند استقرار دوربین پلاک خوان در ورودی است. با استفاده از این گزارش خودرو هایی که وارد پارکینگ شده اند که پلاک آنها ثبت شده ولی برای آن شماره پلاک کارتی ثبت نشده را میتوان مشاهده نمود.

این گزارش میتواند در بازه زمانی اطلاعات مربوط را نمایش دهد.

در تصویر بالا سمت چپ تصویر پلاک پردازش شده را قابل مشاهده است.بررسی پلاک مشاهده شده و تصویر آن لازم است و دلیل آن امکان پردازش تصاویر مشابه اعداد از محیط اطراف است.

1بازه زمانی را میتوان مشخص نمود

2بیش از یک روز: خودرو هایی که از اخرین تردد ثبت شده انها بیش از یک روز گذشته را نمایش میدهد

3تصویر پلاک پردازش شده را نشان میدهد

4 لیست موارد یافت شده

  • گزارش تطبیق پلاک

در این گزارش میتوانید صحت درستی پلاکهای ورودی و خروجی با یک کارت را بسنجید، در واقع این گزارش به شما میگوید که آیا همان کارتی که هنگام ورود روی کارت خوان پارکینگ برای یک پلاک خاص صادر شده در هنگام خروج تحویل شده است یا خیر:

  • گزارش تردد نامحسوس

داشتن یک چشم مخفی بنام دوربین پلاک خوان برای ثبت تردد فواید زیادی برای شما بهمراه خواهد داشت، کاربر شما در هنگام ورود چه کارت پارکینگ بزند و چه کارت نزند دوربین عمل ثبت پلاک را در جایی دور از دسترس کاربر ثبت میکند. این پلاکها در گزارش تردد نامحسوس برای مدیران در دسترس است، میتوانید از این گزارش برای راست آزمایی تعداد ورود – خروج پارکینگ، گزارش تردد یک پلاک خاص برای نیروهای امنیتی کشور، دانستن ساعت پلاک ورودی یا حجم تردد یک پلاک در پارکینگ استفاده نمود.

در گزارش زیر در بازه زمانی مشخص از یک کاربری برای یک پلاک در هنگام ورود گزارش ارائه شده است. میتوانید هرکدام از آیتمها را به دلخواه خود نیز تغییر دهید:

  • گزارش امنیتی بسته شدن دوربین ها

این گزارش نشان میدهد در بازه زمانی مورد نظر چه ساعتی توسط چه کاربری صفحه پردازش پلاک بسته شده است. البته میتوان با فعال کردن گزینه بسته نشدن صفحه دوربین  که در قسمت ‏3.3.3.3.2 اشاره شده مانع از بسته شدن ان توسط کاربران شد

  • گزارش امنیتی سرویس نرم افزار پارکینگ

در سیستم هایی که از سرویس نرم افزار تشخیص پلاک پارکینگ استفاده میشود از این قسمت میتوان شرح اقداماتی که توسط سرویس نرم افزار انجام شده است را میتوان مشاهده نمود

 

درباره سرویس نرم افزار پارکینگ در قسمت نرم افزار های تکمیلی ( راهبند هوشمند و راهبند تشخیص پلاک ) به تفضیل توضیح داده شده است.

 

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید