EIS در دوربین مدار بسته چه کاربردی دارد؟
22 شهریور 1400
تبدیل فرمت ویدیو ها
8 دی 1400
Show all

تکنولوژی Defog مه زدایی در دوربین های تحت شبکه

تکنولوژی Defog مه زدایی در دوربین های تحت شبکه چیست و چگونه کار میکند؟

 

تکنولوژی مه زدایی در دوربین تحت شبکه

تمام تکنولوژی هایی که در دوربین های مداربسته به بازار می آید برای افزایش نرخ بهره وری در تصویر خروجی است . این تکنولوژِی ها به منظور افزایش کیفیت تصاویر و واقعی تر نشان دادن رنگ ها در شرایط جوی و نور های متغییر است. این تکنولوزی های جدید سبب شده حتی در شرایط جوی گوناگون هم بتوان تصاویر را بدون عیب و واقعی بدون محدودیت مشاهده کرد .این تکنولوژی برای نرم افزار پلاک خوان بسیار حائز اهمیت است.
در شرایط معمولی جوی نظارت تصویری با مشکلی روبرو نخواهد بود. اما مشکل اصلی در خروجی تصویر در زمان شرایط نامناسب جوی است مثل مه باران برف  ذرات که در این شرایط نامناسب جوی در هوا معلق هستند موجب ایجاداختلال در تصاویر یا کاهش کیفیت تصویر میشوند و این برای دوربین هایی که در محیط بیرون برای نظارت استفاده میشوند نکته بسیار مهمی است. در پارکینگ هایی که از نرم افزار پارکینگ پلاک خوان استفاده میکنند بسیار مهم است بتوان خروجی  مناسبی از خوانش پلاک در شرایط جوی مختلف داشت .

تکنولوژی Defog یا ضد مه چیست ؟

تکنولوژی Defog یا ضد گرد غبار و یا ضد مه گرفتگی در دوربین های مداربسته برای رفع نقص در محیط هایی که این عوامل جوی شایع است استفاده میشود .
عملکرد این تکنولوژی هماهنگ کردن کنتراست تصویر ارسالی قبل از فشرده سازی آن است .  همچنین نکته مهم این ویژگی تناسب مه زدایی به نسبت چگالی مه است .

این الگوریتم در دو مرحله انجام می گردد:
1. مشخص کردن میزان چگالی گرد و غبار یامه
2. نحوه بازسازی و تصحیح تصاویر
این تکنولوژی میتواند پیکسل به پیکسل تصاویر را بررسی کرده و میزان این تراکم را بررسی کند  و میزان کنتراست تصاویر را مشخص کند .. از آنجایی که تنظیمات این الگوریتم تماما در داخل دوربین انجام می شود، در نتیجه هیچ گونه تاخیری در ارسال تصاویر رخ نمی دهد.

 

 

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید