تفاوت NVR و DVR چیست؟
30 تیر 1400
تکنولوژی iris
Iris دوربین مداربسته چیست؟
7 مرداد 1400
Show all

ایستگاه دستگاه صف شکن پارکینگ

ایستگاه دستگاه صف شکن پارکینگ

ایستگاه دستگاه صف شکن پارکینگ

ایستگاه دستگاه صف شکن پارکینگ

برخی از پارکینگها به جهت طراحی بد پارکینگ این شلوغی را متحمل میشود مانند پارکینگی با تردد بالای ۲۰۰۰ خودرو با یک گیت خروج! و یا به شرایط خاص پارکینگ مانند پارکینگهای نمایشگاهها و غرفه ها که با تعطیل شدن آنها در ساعت معین باعث سیل خودرو ها به درب خروجی خواهد شد.
عمدتا برای سرعت بخشیدن به عملیات خروج خودرو از پارکینگ در چنین شرایطی احتیاج به بیشتر نمودن سرعت عملیات تسویه حساب خودرو ها بهترین راهکار خواهد بود که از چند منظر آنرا بررسی میکنیم: بدون تغییر: عمدتا برای سرعت بخشیدن به عملیات خروج خودرو از پارکینگ در چنین شرایطی احتیاج به بیشتر نمودن سرعت عملیات تسویه حساب خودرو ها بهترین راهکار خواهد بود که از چند منظر آنرا بررسی میکنیم:
۱- بیشتر کردن تعداد گیتهای خروجی :
در این راهکار احتیاج به بنا کردن گیتهای بیشتر جهت خروج خودروها است، اما در برخی پارکینگها به لحاظ فیزیکی مکان درب خروج از پارکینگ این امکان وجود نخواهد داشت ، از این گذشته علاوه بر هزینه بنا کردن کانکس یا اتاقک اضافی استفاده از نیروی کار بیشتر و نیز تجهیزاتی مثل کامپیوتر ، کنترلر ، راهبند، کارتخوان و … هزینه هایی است که نمیتوان از معادله حذف نمود .
۲- دستگاه صف شکن پارکینگ :

دستگاه صف شکن هند هلد دستی پارکینگ

دستگاه صف شکن پارکینگ یک دستگاه اندروید ی تحت شبکه وایفای است که متصل به یک دستگاه پوز و مجهز به یک ریدر RFID میباشد بعبارتی شبیه به دستگاه پارکینگ متحرک است . در پارکینگهایی که مشکل افزودن گیت اضافی دارند این دستگاه براحتی گره از مشکل مدیران پارکینگ باز میکند اما این دستگاه نیز مشکلات و ضعفهای خود را دارد که آنها را هم باید در این معادله دخیل کنیم:
ضعفهای دستگاه صف شکن پارکینگ :

  1. با اتمام باتری دستگاه شما نیز از کار افتاده و تا زمانیکه به اندازه کافی شارژ نشده نمیتوان از آن استفاده نمود

  2. در پارکینگها با زیاد شدن خودرو ها نویز بالا رفته و ارتباط وایفای دستگاه با سیستم قطع میشود و از کار خواهد افتاد

  3. فاصله زیاد از گیت خروجی باعث قطع شدن ارتباط دستگاه شده و کار نمیکند

  4. عدم امکان خرید با دستگاه پوزهای بانکی متفاوت تنظیم شده با آن نرم افزار اندروید

  5. هزینه بالای خرید دستگاه به اندازه راه اندازی یک گیت خروجی با تمامی تجهیزات میباشد

۳- ایستگاه صف شکن پارکینگ :

ایستگاه دستگاه صف شکن پارکینگ

راهکار دیگر شکستن صف خروجی پارکینگ برقراری ایستگاه صف شکن به تعداد دلخواه با فاصله های نامحدود است. این ایستگاه میتواند بصورت موقت یا همیشگی راه اندازی گردد .
در ایستگاه صف شکن یک عدد پی سی پوز بانکی و یک عدد ریدر RFID تحت شبکه با ارتباط گیری مستقیم کابل وجود خواهد داشت که میتواند بدون قطعی و بصورت مداوم داده ها را از سیستم مرکزی دریافت و ثبت نماید. ریدر با خواندن کارت مبلغ محاسبه شده را روی پوز بانکی ارسال کرده و کاربر میتواند آنرا تسویه حساب نماید. تنها ضعف ایستگاه صف شکن در مقایسه با دستگاه صف شکن استفاده از کابل انتقال داده میباشد که به تناسب ضعفهای محسوس در دستگاه صف شکن در مقایسه با دستگاه صف شکن استفاده از کابل انتقال داده میباشد که به تناسب ضعفهای محسوس در دستگاه صف شکن پارکینگ گزینه بصرفه تری خواهد بود.

4- دستگاه هوشمند پارکینگ :

دستگاه استندهوشمند اتوماتیک پارکینگ

از دستگاه هوشمند پارکینگ در دربهای ورود و خروج برای سرعت بخشیدن به عملیات و نیز صرفه جویی در نیروی انسانی استفاده میگردد ، از این دستگاهها میتوان در داخل مجتمعها و نیز به تعداد دلخواه در درب خروجی استفاده کرد تا خود راننده اقدام به تسویه حساب نماید. نحوه کار دستگاه پارکینگ به اینصورت است که در سیستم قبضی با نشان دادن بارکد و در سیستم کارتی با عودت کارت به دستگاه عملیات محاسبه انجام شده و مبلغ روی پوز بانکی مربوطه نمایش داده میشود ، سپس راننده با کات بانکی خود تسویه حساب را انجام داده و رسید دریافت مینماید.

ضعف این دستگاه هزینه بالای اولیه خرید میباشد و در دستگاههای کارتی (مکانیکی) هزینه بالای نگهداری دستگاه میباشد.

نکته مهم : در هر 3 راه حل ارائه شده آخر امکان برقراری امنیت کامل در پارکینگ وجود ندارد زیرا امکان شناسایی پلاک با استفاده از نرم افزار پلاک خوان آنلاین وجود ندارد.

مدیر کل سایت
مدیر کل سایت
برای رسیدن به هدفم میلیونها کیلیومتر اسکرول کردم و این راه همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید