نرم افزار کنترل تردد خودرو و راهبند هوشمند پلاک خوان پارکینگ


شرح و بررسی سیستم کنترل تردد پلاک خوان خودرو

امروزه کنترل خودکار تردد پارکینگ به یک روند معمول برای بسیاری از پارکینگ‌ها بدل شده است.با استفاده از سیستم دستی و یا نرم افزار مجتمع‌های آپارتمانی، ادارات و … هر یک برای کنترل تردد خودرو ها و کاهش بار کاری نگهبانی و افزایش دقت به راهکارهای کنترل هوشمند تردد خودرو روی‌ آورده‌اند. در این میان برخی معتقدند که دوربین‌های پلاک‌خوان گزینه بهتری برای این امر هستند در حالی که برخی دیگر معتقدند RFID راهکار قوی و کامل‌تری در این زمینه است. در ادامه به مقایسه این دو فن‌آوری از دیدگاه‌های مختلف پرداخته خواهد شد تا بتوان به نتیجه‌گیری بهتری در این زمینه دست یافت.

نرم افزار کنترل تردد پلاک خوان خودرو  چیست؟

سیستم هوشمند کنترل تردد پلاک خوان خودرو جهت ثبت  و کنترل و مدیریت پارکینگهای خصوصی ، اداری مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد که با مشاهده پلاک عکس پلاک و خودرو را ثبت و نیز توانایی باز کردن هر نوع راهبند ، جک یا درب را دارد. همچنین از این نرم افزار برای نظارت جهت ثبت پلاکهای متفرقه بدون استفاده از هر گونه تجهیزات مورد استفاده قرار میگیرد.

تجهیزات مورد نیاز نرم افزار راهبند پلاک خوان :

نرم افزار کنترل تردد هوشمند پلاک خوان میتواند شامل تجهیزات زیر باشد:

1- دوربین پلاک خوان جهت تشخیص پلاک و ثبت عکس پلاک و خودرو

2- راهبند جهت کنترل تردد

3- کنترلر راهبند جهت ارسال دستور باز کردن راهبند هوشمند پارکینگ برای پلاکهای معتبر

4 سنسورهای تشخیص مانع جهت جلوگیری از برخورد با مانع و نیز بستن درب ، راهبند ، جک پارکینگ

5- سیستم مانیتورینگ پلاک خودرو جهت نمایش مدت اعتبار و نمایش مشخصات مشترک

6- تابلو روان آنلاین پارکینگ جهت نمایش مدت اعتبار و نمایش مشخصات مشترک

نرم افزار کنترل تردد خودرو چگونه کار میکند؟

اکنون راننده در صورت صلاحدید تصمیم به ورود گرفته و با فشار کلید سبز فرمان چاپ

نحوه کار سیستم راهبند هوشمند پلاک خوان خودرو:

با نزدیک شدن خودرو به دوربین نرم افزار پلاک خودرو را تشخیص میدهد، بلافاصله پس از شناسایی پلاک اطلاعات شامل پلاک ، زمان ، عکس پلاک و خودرو در سیستم ثبت میشود.

سپس نرم افزار کنترل تردد خودرو پلاک شناسایی شده را در بخش مشترکین جستجو کرده و چنانچه مجوز عبور داشته باشد دستور باز شدن راهبند را برای دستگاه کنترل راهبند ارسال مینماید و نیز از طریق تابلو روان یا نرم افزار مانیتورینگ پلاک خودرو اطلاعات شناسایی شده را نمایش میدهد.

پس از عبور خودرو از راهبند سنسور تشخیص مانع عبور خودرو را تشخیص داده و راهبند را میبندد.

از نرم افزار کنترل تردد پلاک خوان خودرو میتوانید بدون استفاده از کنترلرهای راهبند و یا سیستمهای نمایشگر مشخصات مشترکین پارکینگ و پرسنل استفاده نمایید و فقط جهت ثبت پلاکهای عبوری استفاده کنید، دقت داشته باشید نرم افزار کنترل تردد مبتنی بر پلاک خوان با نرم افزارهای پلاک خوانهای جاده ای متفاوت هستند، زیرا شناسایی پلاک در نرم افزار راهبند پلاک خوان یا کنترل تردد پلاک خوان بسیار دقیقتر از پلاک خوانهای جاده ای میباشد چرا که زمان مشاهده و عبور خودرو در این سیستمها به مراتب بیشتر بوده و نرم افزار کنترل تردد پلاک خوان فرصت بیشتری برای شناسایی پلاک دارند.

سیستم نرم افزار کنترل تردد پلاک خوان خودرو از تجهیزات تحت شبکه استفاده میکند که این امر باعث سهولت استفاده نرم افزار و بکار گیری بسیار راحت از این سیستم شده است بطوریکه میتوان کامپیوتر مدیریت را در بخشی دورتر از دربهای ورودی و خروجی قرار داد و تجهیزات را از طریق شبکه بوسیله نرم افزار کنترل نمود.

مقایسه سیستم تگ با دوربین

سناریو ورود خودرو به پارکینگ در نرم افزار مدیریت پارکینگ تشخیص پلاک خودرو : ورود خودروهای متفرقه: با

مقایسه نرم افزار کنترل تردد مبتنی بر پلاک خوان و مبتنی بر تگ RFID

همانطور که میدانید در سیستمهای RFID برد بلند از یک آنتن جهت شناسایی تگ یا کارت  RFID و تعدادی تگ یا کارت که بر روی خودرو نصب میگردد استفاده میشود که هنگام ورود یا خروج پس از شناسایی تگ راهبند باز میشود در استفاده از سیستمهای کنترل تردد هوشمند برخی معتقدند که دوربین‌های پلاک‌خوان گزینه بهتری برای این امر هستند در حالی که برخی دیگر معتقدند RFID راهکار قوی و کامل‌تری در این زمینه است لذا بر این شدیم که به مقایسه این دو فن‌آوری از دیدگاه‌های مختلف بپردازیم تا بتوان به نتیجه‌گیری بهتری در این زمینه دست یافت :

فاصله شناسایی : حداکثر فاصله شناسایی یک تگ برای خودرو 6 متر است که با توجه به این مسئله که ریدرهای برد بلند بر روی راهبند قرار میگیرند و نیز تگ بر روی شیشه خودرو نصب میشود بنابراین میباید فاصله ای که همیشه بین تگ و ریدر وجود دارد ( کاپوت خودرو ) حذف شود بنابراین فاصله شناسایی تگ 4 متر است. حال آنکه استفاده از یک دوربین با لنز 12 میلیمتر 2 مگا پیکسلی میتواند از فاصله 18 متری پلاک خودرو را شناسایی کند!

میانگین زمان پاسخگویی : با توجه به سرعت خودرو فرض کنیم هنگام ورود 15 کیلومتر باشد سیستم تگ 1 ثانیه قبل از رسیدن خودرو به راهبند شروع به باز کردن راهبند میکند که با توجه به زمان حداقل 4 ثانیه باز شدن کامل راهبند برای خودرو باید حتما پشت راهبند توقف نماید، در حالیکه در سیستم پلاکخوان میتواند 4 ثانیه قبل از رسیدن خودرو به راهبند اقدام به بازکردن راهبند نماید ، از اینرو خودرو نیاز به کم کردن سرعت یا توقف نداشته و سرعت تردد بسیار سریعتر خواهد بود.

امنیت : اگر مخدوش بودن پلاک را عیب دوربین های پلاک خوان بدانیم امکان کپی شدن و جعل تگ ها را هم میتوان عیب آنتن های RFID دانست اما مزیت دوربین های پلاک خوان در این حالت ثبت تصویر خودرو است که قابل پیگیری خواهد بود .

هزینه اجرای اولیه: در سال های گذشته به دلیل قیمت پایینتر و تنوع آنتن ها با چشم پوشی از مشکلات بارز آنتنها استفاده از آنها توجیه پذیر بود، اما قیمت بالاتر کنونی آنتنها و نیز ضعفهای قید شده استفاده از آنتنهای برد بلند توجیهی نخواهد داشت .

هزینه اجرای دراز مدت : در سیستمها پلاک خوان شما با تعریف هر مشترک فقط کافیست تا پلاکهای مشترک را ثبت کنید و برای غیر فعال کردن آن نیز با یک کلیک آنرا غیر فعال میکنید ؛ در حالیکه در سیستمهای RFID باید تگ یا کارت تهیه و به سیستم تعریف کنید بنابراین برای یک مجتمع با 1000 مشترک باید 1000 عدد کارت خریداری و تعریف کنید اما افزودن مشترکین جدید در سیستمهای مبتنی بر پلاک خوان هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت!

معیوب شدن کارت یا تگ : در سیستمهای RFID تگها پشت شیشه و کارتها در دسترس اشخاص هستند که تحت فشار بودن یا قرار گرفتن در معرض گرما و نور خورشید باعث آسیب تراشه داخل کارت یا تگ شده و باید تعویض شود.

زاویه شناسایی : آنتن های پروانه ای در زاویه 60 درجه را پوشش میدهند و زمانی که تگ در این زاویه قرار گرفته باشد قابل خواندن است اگر عرض درب زیاد باشد به بیش از یک آنتن نیاز است اما در حالیکه در دوربینهای پلاک خوان با بیشتر کردن فاصله نصب دوربین از پلاک زاویه شناسایی خودرو بیشتر شده و نیز هزینه اضافی تحمیل نخواهد شد.

استفاده چند منظوره : وقتی از دوربین پلاک خوان برای سیستم کنترل تردد استفاده میکنید میتوانید از این دوربین جهت نظارت و ضبط تصاویر بصورت آنلاین استفاده نمایید اما در سیستمهای RFID چنین پلنی وجود ندارد.

سو استفاده از سیستم RFID : در برخی از مجتمعها دیده شده که مشترکین یا ساکنین بد حسابی که کارت آنها منقضی شده است با هماهنگی سایر همسایه ها یا همکاران خود با کارتهای دیگرا تردد مینمایند و یا چند خودرو با یک کارت مشترک تردد مینمایند در حالیکه در دوربینهای پلاک خوان امکان انجام چنین کاری وجود ندارد.

یک اشتراک و چند پلاک : فرض کنید مشترکی با چند خودرو وجود دارد در سیستمهای RFID به ازای هر مشترک باید یک کارت تعریف کرد و در هر لحظه تمام 3 خودرو یک مشترک میتوانند وارد شوند در حالیکه در سیستمهای کنترل تردد پلاک خوان خودرو شما میتوانید برای یک مشترک چند پلاک تعریف کنید و این گزینه را هم داشته باشید که با ورود خودرو اول اجازه ورود سایر خودرو های این مشترک صادر نشود.

امکانات نرم افزار

برخی امکانات نرم افزار کنترل تردد پارکینگ خودرو :

باز کردن خودکار راهبند برای مشترکین فعال با مشاهده پلاک

تمدید شارژ مشترکین توسط کاربر یا مدیر سیستم

✓ تعریف کاربران و ایجاد سطح دسترسی آنها

✓ تعریف مشترکین (ماهانه-اعتباری-پرسنل)

✓ گزارشات حساب کل و مانده مشترکین

✓ انتخاب تم رنگ بندی دلخواه بیش از 8 تم

✓ انتخاب سایز و فونت مناسب

✓ تعریف 6 پلاک معتبر برای مشترکین و پرسنل

ثبت عکس ورودی و خروجی پلاک برای هر خودرو و قبض

✓ گزارش تردد نامحسوس ورود و خروج خودرو

✓ تنظیم فشرده سازی عکس با کمترین کاهش کیفیت تا 10 برابر

✓ نمایش استان و شهر و نوع صدور پلاک تردد کننده

✓ تنظیم جلوگیری از ورود خودرو دوم مشترکین چند پلاکی

✓ جلوگیری از ورود خودرو با تکمیل ظرفیت پارکینگ

✓ گزارش بستن دوربین و بازکردن راهبند

✓ استفاده از تابلو نمایشگر آنلاین پلاک

✓ استفاده از نرم افزار مانیتوریگ پلاک خودرو

✓ گزارشات امنیتی ورود و خروج کاربران

✓ امکان سفارشی سازی نرم افزار

سفارش نرم افزار

> امکانات نرم افزار تمام هوشمند نیمه هوشمند ساده (کارتی) تعریف تعرفه خودرو در نرم افزار پارکینگ عمومی خودرو ✓ ✓ ✓ ثبت ورود

نحوه سفارش کالا:

    •    بعلت تخصصی بودن کالاها سفارش کالا از طریق آنلاین به هیچ وجه امکان پذیر نمیباشد لذا فروش کالا حتما با مشاوره کارشناسان فروش انجام میگیرد.

    •    ابتدا جهت استعلام قیمت کالا با یکی از نمایندگان و یا دفتر فروش تهران یا مشهد تماس بگیرید.

    •    پس از دریافت پیشفاکتور فروش مبلغ قید شده در فاکتور را به شماره حسابهای مندرج در پیشفاکتور فروش واریز نمایید.

    •    شماره پیگیری واریز وجه و شماره پیشفاکتور را به کارشناسان فروش اعلام نمایید تا پروسه ارسال کالا و تعیین زمان نصب صورت پذیرد.

    •    معمولا 2 الی 3 روز کاری جهت دریافت محصول و تعیین زمان نصب لازم است.

    •    کالا از طریق انتخابی شما (باربری ، تیپاکس ، پست پیشتاز) برای شما ارسال میگردد.

    •    کلیه کالاها دارای 2 تا 5 سال گارانتی شرکت میباشند.

    •    بهمراه کالای ارسالی یک فایل آموزشی نیز ارائه میگردد که درصورت تمایل میتوانید شخصا از این فایل آموزشی استفاده کنید و خودتان کار نصب و راه اندازی و پیکربندی را انجام دهید.


دموهایی از کارکرد نرم افزار کنترل تردد خودرو


حجم فایل ویدیویی : 8 مگا بایت
محل اجرا : مشهد-مجتمع نرگس
تعداد دربها : یک درب ورود و درب خروجی
نوع نرم افزار : نرم افزار کنترل تردد پلاک خوان
توضیحات : باز کردن نرم راهبند و ثبت ورود و خروج از یک درب با استفاده از نرم افزار
ظرفیت پارکینگ : حدود 100 خودرو
تردد روزانه : 300 الی 700 خودرو

حجم فایل ویدیویی : 10 مگا بایت
محل اجرا : مشهد-باغستان گوهر هشتم نیروی انتظامی
تعداد دربها : یک درب ورود و درب خروجی
نوع نرم افزار : نرم افزار کنترل تردد پلاک خوان
توضیحات : باز کردن راهبند و ثبت ورود و خروج از یک درب با استفاده از نرم افزار
ظرفیت پارکینگ : حدود 80 خودرو
تردد روزانه : 250 الی 600 خودرو

حجم فایل ویدیویی : 12 مگا بایت
محل اجرا : مشهد-مجموعه باغداری بهارستان شرکت برق
تعداد دربها : یک درب ورود و درب خروجی
نوع نرم افزار : نرم افزار کنترل تردد پلاک خوان
توضیحات : باز کردن راهبند و ثبت ورود و خروج از یک درب با استفاده از نرم افزار
ظرفیت پارکینگ : حدود 100 خودرو
تردد روزانه : 250 الی 700 خودرو


سایر محصولات پیشنهادی

فروش نرم افزار نمایشگر پلاک خودرو پارکینگ
نرم افزار مانیتورینگ پلاک
قیمت : تماس بگیرید

مشاهده نرم افزار

دستگاه ریسپانسر کلید پارکینگ
دستگاه ریسپانسر کلید
قیمت : تماس بگیرید

مشاهده کالا

دوربین پلاک خوان خودرو
قیمت : تماس بگیرید

مشاهده کالا

تابلو روان LED آنلاین تحت شبکه
قیمت : تماس بگیرید

مشاهده کالا