آموزش نرم افزار متلب
برنامه نویسی وپردازش تصویر در متلب (1)
21 شهریور 1401
آموزش پردازش تصویر متلب
برنامه نویسی و پردازش تصویر در متلب 2 (2)
31 شهریور 1401
Show all

جلوگیری از رطوبت لنز دوربین مداربسته

رفع رطوبت دوربین

چگونه میتوان از رطوبت دوربین مداربسته جلوگیری کنیم ؟

رفع رطوبت دوربین

در زمان نصب دوربین تحت شبکه باید آب و هوا را در نظر گرفته شود از رطوبت لنز دوربین جلوگیری کنید . در صورت بروز این مشکل ، معمولاً روی لنزهای دوربین مداربسته تأثیر می گذارد ، بنابراین باعث تاری تصاویر می شود

ایجاد رطوبت در دوربین های تحت شبکه خصوصا نظارتی یا پلاک خان در پارکینگ ها میتواند بسیار اهمیت داشته باشد زیرا بار ترافیکی یا امنیت محل را تحت تاثیر قرار دهد. هر چند که نمیتوان تاثیر رطوبت در لنز را به صفر رساند اما میتوان با رویکرد هایی تاثیر ان را به حداقل رساند .

در نرم افزار کنترل تردد خودرو و نیز نرم افزار پلاک خوان از این امکانات دوربین استفاده میگردد.

قبل از هرچیزی نیاز است بدانیم چه چیز هایی باعث ایجاد رطوبت در لنز میشود ؟

دوربین به درستی پلمپ نشده است

اگر کیس دوربین به صورت استاندارد پلمپ نباشد با تغییرات جوی باعث ابرفتگی یا تاثیر غبار یا مه در دوربین میشود . به همین مظور استاندارد IP برای تعیین میزان مقاوت دستگاه در شرایط جوی مختلف تعیین میشود. هر چه استاندارد این دوربین بیشتر باشد میزان سازگاری آن در شرایط بد جوی بهتر خواهد بود .

اختلاف دما

در بعضی نقاط به دلیل آب بندی نادرست دوربین اختلاف دما در شب و روز به دلیل گرما و سرما بخار روی لنز ایجاد میشود . برای رفع این مشکل باید جای مناسبی را برای نصب دوربین یا کیس با استاندارد بالا تری مورد نظر قرار داد.

هوای خراب

 ممکن است دوربین در زمان طوفان یا باران مداوم تحت تاثیر شرایط قرار گیرد همواره پس از بارش شدید بارا ن باید کارکرد صحیح دوربین را مد نظر قرار داد . همچنین میتوان در محل هایی که شرایط جوی و باران مداوم در این مناطق شایع هستند از کاور های جانبی نیز استفاده نمود یا از دوربین های با شرایط کارکرد مناسب و استاندارد  ip  مناسب شرایط محل استفاده نمود .

 استفاده از دوربین داخلی در فضای خارجی

 دوربین ها دو دسته  indoor  و outdoor دسته بندی میشود .اگر از دوربینی که مناسصب فضای داخلی است در فضای خارجی استفاده شود ممکن است تحت تاثیر شرایط جوی آمادگی لازم را نداشته باشد .به همین دلیلی مناسب است که دوربینی را انتخاب کنیم که مناسب کارکرد در محیط بیرون طراحی شده است .هر چند ممکن است از نظر قیمتی دوربین های داخلی مقرون به صرفه تر باشد .

حل مشکلات رطوبت دوربین 

 کپسول هوا 

یکی از بهترین راه حل ها برای حل مشکلات رطوبت در دوربین های امنیتی شما ، نصب کپسول خشک کن ضد آب / درون دوربین های امنیتی شما است. آنها به گونه ای طراحی شده اند که در خارج از منزل مورد استفاده قرار بگیرند و در برابر محیط های سخت تر مقاومت کنند. علاوه بر این ، آنها با ارائه لایه ای دیگر از محافظت ، از دوربین های امنیتی در فضای باز شما محافظت بیشتری می کنند.

پاک کردن لنزها

به هر حال یکی از ساده ترین راهکار برای رطوبت در نهایت پاک کردن لنز است. برای این کار باید با یک پارچه بسیار نرم برای رفع رطوبت از لنز استفاده نمود.

فن ها و دمنده 

 یکی از راهکار مناسب برای جلوگیری از رطوبت استفاده از فن ها و دمنتده ها برای ایجاد گردش هوا ممانعت از سکون هوا است .

خشک کن

مواد خشک کن و سیلیکا ژل ممکن است در واحد نگه داشته شوند. این باعث رطوبت انباشته می شود ، بنابراین باعث رطوبت منطقه می شود.

برنج خام 

به هر دلیلی در صورتی که هیچ کدام از راهکار های بالا در دسترس نباشد میتوان از برنج خام برای گرفتن رطوبت استفاده کرد

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید