تنظیم هوشمند سرعت شاتر
Sense Up در دوربین تحت شبکه چیست ؟
9 مرداد 1401
اصطلاحات دوربین
اصطلاحات دوربین مداربسته
17 مرداد 1401
Show all

آداپتور چیست و معرفی انواع آن

تفاوت و انواع آداپتور ها

آداپتور چیست ؟

تفاوت و انواع آداپتور ها

آداپتور منبع تغذیه ای است که این قابلیت را دارد برق شهر ی را برای استفاده در لوازم الکترونیکی حساس بهینه سازی کند . باید دانست که جریان و ولتاژ دارای گونه‌های مختلفی است از جمله متناوب AC، مستقیم DC، چرخشی و…. آداپتور ها غالبا میتوانند برق متناوب شهری را به برق مستقیم  تبدیل کنند .برای مثال برق شهری 220 ولت را به 12 ولت مستقیم تبدیل میکند این جریان همانند ولتاژ خروجی از باطری های 12 ولت مستقیم است هر چند که استفاده از آداپتور از نظر اقتصادی مناسب تر است .

 کاربرد آداپتورها

تمام لوازم الکترونیکی که ذخیره کننده الکترونیکی درون خود ندارند یا کاهنده برق شهری از متناوب 220 ولت به مستقیم 12 ولت ندازند میتوانند از آداپتور ها استفاده کنند.

ویژگی‌های فنی مهم در آداپتورها

جدا از بحث ظاهر و ابعاد آداپتور ها مهمترین قسمت برای انتخاب آداپتور ولتاژ و شدت جریان خروجی آن است که روی قسمت ورودی مصرف کننده آن را میتوان مشاهده یا این اطلاعات را از آداپتور قبلی بدست آورد .

در کلیه دستگاههای اتوماسیون پارکینگ ( دوربین پلاک خوان – کنترلر راهبند – مالتی دیتکتور – ریدر تحت شبکه – تابلو نمایشگر مبلغ و ظرفیت تحت شبکه و usb و . . . ) از آداپتور 12 ولتی 2 آمپری استفاده میشود.

  1. ولتاژ خروجی : هر دستگاه الکترونیکی میتواند بین 3V تا 48V داشته باشد. برای نمونه آداپتورهای 5 ولت ، 12 ولت و 24 ولت از از پر استفاده ترین آداپتور ها هستند که به ترتیب معمولا برای گوشی های موبایل و تبلت ( معمولا آداپتور 5 ولت 2 امپر)، ال ای دی نواری و شاخه ای ( معمولا آداپتور 12 ولت 5 آمپر به بالا بسته به متراژ LED ) و صوتی و تصویری و روشنایی نور پردازی برای بیرون ساختمان و دستگاه‌های آزمایشگاهی ( آداپتور 24 ولت 2 امپر به بالا..) به کار می روند.

شدت جریان آمپر : هر Adapter میتواند بین 300 میلی آمپر تا 12 آمپر میتواند خروجی داشته باشد. این مولفه نیز دارای اهمیت است و هر دستگاه نیاز میزانی مشخص از آمپر و شدت جریان دارد. شدت جریان اگر دقیق در نظر گرفته شود بهتر است اما در بیشتر مواقع آمپر یا شدت جریان می تواند بالاتر از میان درج شده نیز باشد و آسیبی به دستگاه وارد نشود.  تفاوت آداپتورهای سوئیچینگ و ترانسی

انواع آداپتور ها :

آداپتورهای دیواری

ادا پتور های دیواری پرکاربردر ترین هستند که میتوان آن را در هر خانه ای مشاهده نمود . توان خروجی این نوع معمولا پایین بوده و به صورت مستقیم میتوانند به برق شهری متصل شوند . این دسته دارای روکش عایق کامل پلاستیکی و معمولا به رنگ مشکی هستند.

آداپتورهای رومیزی

این دسته از دو قسمت تشکیل میشود . از یک سمت این آداپتور ها توسط فیش رادیویی به برق شهری متصل شده و از سر دیگر به صورت فیش مانند به مصرف کننده متصل میشوند. نهایت توان تولید این آداپتور های تا توان 100 وات است .

آداپتورهای صنعتی

این نمونه اداپتور ها به عنوان سوئیچینگ ها استفاده شده و ظاهری فلزی با رویه مشبک دارند که به منظور تبادل هوال موجب افزایش طول عمر آن میشود  از طرفی دربرابر شرایط جوی و رطوبت مقاومت نخواهد داشت

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید