POE Exender در کابل کشی چیست؟
POE Exender در کابل کشی دوربین چیست؟
30 تیر 1401
تنظیم هوشمند سرعت شاتر
Sense Up در دوربین تحت شبکه چیست ؟
9 مرداد 1401
Show all

ویژگی Triple Stream در دوربین تحت شبکه

Triple Stream بررسی ویژگی ها

ویژگی Triple Stream در دوربین تحت شبکه چیست؟

 

Triple Stream بررسی ویژگی ها

تکنولوژی پخش چند تایی یا Multi stream در در ابتدا در دستگاه های ضبط یا DVR ارائه شد و از و این تکنولوژی به منظور ارتباط و برقراری تصویر از ذاه دور ایجاد شد. در حال حاضر نیز از آن در DVRها، NVR ها و دوربین های مداربسته IP در تمامی برندهای مختلف استفاده می شود.

مفهوم Stream چیست؟

بدر اصطلاح به پخش در جریان تصاویر در دوربین های مدار بسته تحت شبکه گفته میشود و معنی لغوی آن جریان است. بیشتر دوربین هایی که در پارکینگ ها برای پلاک خوانی استفاده میشود نیاز است تا خروجی تصویری دیگر در اتاق مانیتورینگ نیز داشته باشد به همین دلیل اغلب دوربین های تحت شبکه dual stream  هستند یعنی دو خروجی تصویر با دو کیفیت مختلف را میتوان داشت. مزیت این ویژگی بهینه تر کردن خروجی کار است در نرم افزار پارکینگ پلاک خوان باید برای رزولوشن تصویر و کیفیت آن بنا به پردازشگر تنظیمات را انجام داد در حالتی که محدودیت در پردازشگر داشته باشیم باید رزولوشن را پایینتری را انتخاب کنیم . اما در مانیتورینگ هر چقدر کیفیت بالا تر باشد وضوح اشیا واشخاص بهتر دیده میشود . این تکنولوژی باعث میشود هر خروجی تصویر بنا به محدودیت ها از کیفیت رزولوشن و بیت ریت یا فریم ریت خود استفاده نماید . یکی از جریان ها دارای کیفیت بالاتری است و از آن جهت پخش تصاویر در سیستم نظارت اصلی و از دیگری برای اهداف نظارت از راه دور یا پخش زنده استفاده می شود.

در سیستمهای اتوماسیون پارکینگ و پلاک خوان از این قابلیت هم در برای تشخیص پلاک و هم برای ضبط تصاویر توسط دستگاه رکوردر استفاده میشود.

Triple Stream در دوربین مداربسته چیست؟

  • جریان نخست دارای رزولوشن و وضوح تصویر بالاتری بوده و نرخ فریم کاملی (Full frame) دارد. از این جریان برای پخش تصاویر در سیستم نظارت اصلی استفاده می شود.

  • در جریان دوم تصاویر با وضوح کم تری است و از آن می توان در اهداف نظارتی دیگر مانند مشاهده تصاویر بر روی تلفن همراه استفاده کرد.

  • جریان سوم رزولوشن متغیری داشته که می تواند بالا، کم و یا متوسط باشد و برای اهداف مختلفی استفاده گردد.

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید