راهبند چگونه کار میکند؟
راهبند و آشنایی با انواع آن
10 تیر 1400
پروتکل onvif چیست
پروتکل ONVIF چیست
20 تیر 1400
Show all

فناوری ROI در دوربین مداربسته

فناوری ROI در دوربین مداربسته 

 

 

R.O.I در دوربین مداربسته

 

با هدف تولید محصولات مقرون به صرفه تر و منسب تر که تصاویر را با کیفیت full HD ارائه دهند، تولید کنندگان دوربین های تحت شبکه ای را تولید میکنند ک دارای  فناوری IVE باشد، یکی از زیر مجموعه های این فناوری تکنولوژی ROI است.

از فناوریIVE برای رمز گذاری هوشمند تصاویر ویدیویی استفاده میشود.،این فناوری با توجه به نیاز کاربر پردازش های هوشمندی را روی تصاویر انجام میدهد.با استفاده از این تکنولوژی تصاویر مطلوب تر و کار آمد تری را به نسبت میزان اشغال پهنای باند خواهیم داشت. در سیستمهای اتوماسیون هوشمند پارکینگ خودرو از این فناوری برای دقیقتر کردن محل شناسایی پلاک برای نرم افزار پلاک خوان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .

استفاده از تکنولوژی ROI در سیستمهای نرم افزار کنترل راهبند برای تشخیص پلاک نیز بسیار کاربرد دارد.

با توجه به بالا رفتن کیفیت تصاویر ارسالی دوربین های تحت شبکه تصاویر با جزئیات بیشتری قابل مشاهده خواهند بود و به طبع آن نیاز بیشتری به پهنای باند خواهد بود.

در تصاویر ارسالی از دوربین ها خیلی از فریم ها تکراری و یا غیر قابل استفاده هستند مانند تصویری از یک دیواری که همواره همه چیز در آن ثابت است تازمانی که شخصی را آنجا مشاهده کنیم .

در عملکرد Roi تصاویری را با کیفیت بالا خواهیم داشت و برای قسمت های تکراری و غیر مفید میتوان همواره فریم های ثابتی را در نظر گرفت.تمرکز اصلی این تکنولوژی ارسال تصاویر است با کیفیت از مناطقی از تصویر که در حال تغییر هستند .

تکنولوژی ROI در دوربین مداربسته

فناوری رمزگذاری Region of Interest یا به اختصار ROI برای حل این مسئله و ارائه بالاترین کیفیت تصویر در مناطق موردنظر و در عین حال کاهش کیفیت نقاط تکراری و غیرضروری در تصاویر ابداع گردیده است.

تکنولوژی ROI تضمین می کند که اطلاعات مهم از بین نرفته، و می تواند به طور موثری عمل فشرده سازی داده ها را انجام دهد، و مشکلات ناشی از میزان فشرده سازی و کیفیت تصویر را حل کند.

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید