پاسخگویی به سوالات متداول مشتریان در خصوص نرم افزار کنترل تردد خودرو

آیا امکان اضافه کردن موارد سفارشی به کد نرم افزار (امکانات دلخواه) وجود دارد؟

بله. نرم افزار از صفر تا صد تولید شرکت میباشد و امکان افزودن امکانات یا گزارشات دلخواه به نرم افزار وجود دارد ، اضافه کردن این امکانات نیازمند زمان و پرداخت هزینه اضافی برای طراحی و کد نویسی سفارشات شما میباشد.

آیا نرم افزار مدت دار است و بعد از یکسال شامل پرداخت هزینه مجدد خواهد بود؟

خیر؛ نرم افزار کاملا لایف تایم بوده و با پایان مدت پشتیبانی نرم افزار قفل نخواهد شد.

در صورت قطع برق یا بسته شدن دوربین یا هر نوع خطایی آیا نرم افزار بصورت خودکار فعال میشود یا یک کاربر برای اینکار نیاز است؟

بله ؛ در سیستمهای کنترل تردد پارکینگ مبتنی بر پلاک خوان بهمراه نرم افزار یک نسخه سرویس نیز ارائه میشود که همیشه در حال بررسی وضعیت کارکرد صحیح نرم افزار میباشد، این سرویس با بالا آمدن ویندوز شروع به کار میکند و در صورت توقف دوربین یا نرم افزار به هر دلیلی ؛ مجدد نرم افزار را راه اندازی میکند. در مورد قطع برق نیز شما میتوانید با تنظیماتی که در بایوس کامپیوتر انجام میدهید سیستم را طوری تنظیم کنید که با قطع و وصل شدن برق سیستم بصورت خودکار روشن شده و تا مرحله بالا آمدن ویندوز کار انجام میشود ؛ در این مرحله نیز سرویس نرم افزار را راه اندازی میکند. با این تفسیر شما نیاز به حضور و وجود کاربر برای راه اندازی نرم افزار در هیچ مرحله ای نخواهید داشت.

اطلاعات تا چه زمانی در سیستم حفظ میشود؟

هیچ محدودیت در ذخیره اطلاعات در خصوص محدودیت حجمی یا زمانی وجود ندارد، با توجه به ظرفیت هارد سیستم شما تعداد عکسهایی که در سیستمتان ذخیره میشود این محدودیت را مشخص خواهد کرد؛ بعنوان مثال برای پارکینگی با تردد روزی 1000 خودرو و ظرفیت 300 خودرو و هارد 500 گیگابایت با توجه به اینکه عکس هر خودرو تقریبا 100کیلوبایت حجم خواهد داشت حداقل تا 10 سال آینده سیستم پاسخگوی نگهداری اطلاعات شما را خواهد بود.

در صورت کثیف بودن یا ناخوانا بودن پلاک چه راهکاری خواهیم داشت ؟

مطابق تحقیقات انجام شده احتمال ناخوانا بودن پلاک یک خودرو که در شهر تردد مینماید 1/1% میباشد که بیشتر این عدد را خودروهای سنگین و باری شامل میشوند، بنابراین وجود این مشکل برای خودروهای شهری عادی بسیار کمتر خواهد اما با این حال احتمال وجود این مشکل دور از ذهن نیست. در این خصوص نرم افزارهای تکمیلی مانتیورینگ پلاک و نیز تابلو روان هوشمند آنلاین وجود دارد که تفسیر قرائت پلاک در نرم افزار را به راننده نشان میدهد ، به این ترتیب راننده از ناخوانا بودن پلاک خود مطلع شده و میتواند مشکل ناخوانا بودن پلاک را رفع نماید.

چگونه نرم افزار را از شما بخریم؟

پس از دریافت پیشفاکتور نهایی از کارشناسان فروش مطابق زیرنویس پیشفاکتور(صفحه2) 50 یا 60 درصد پیشفاکتور را به شماره حسابهای اعلام شده واریز و سپس شماره پیگیری آنرا به ما اعلام نمایید تا نوبت نصب نرم افزار در سیستم ما ثبت گردد، چنانچه نصب شما غیر حضوری باشد حداقل 2روز برای ارسال تجهیزات نرم افزار و دریافت توسط خریدار زمان لازم است که در این 2 روز میتوانید زیرساختهای سیستم مانند شبکه یا جانمایی دوربین یا کانکسها را با مشاوره و هماهنگی با کارشناسان ما را انجام دهید.

پس از دریافت تجهیزات، کامپیوتر را به اینترنت تجهیز نموده و با همکاری کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و نرم افزار و تجهیزات مورد استفاده را به سیستم متصل کنید. چنانچه تخصص کافی در این زمینه ندارید میتوانید از افرادی که در زمینه کامپیوتر، دوربین یا شبکه تخصص دارند کمک بگیرید.

مدت زمان نصب نرم افزار توسط کارشناسان ما حداقل نصف روز تا حداکثر 2 روز کاری ممکن است بطول بینجامد! شما خود نیز میتوانید توسط فایل آموزشی نصب نرم افزار که همراه با تجهیزات در دی وی دی موجود میباشد نصب و پیکربندی راه اندازی اولیه را انجام دهید (توصیه نمیشود).

پس از پایان نصب فایل آموزشی نرم افزار به شما ارائه خواهد شد و نیز شماره های پشتیبانی ما پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

مابقی پیشفاکتور پس از نصب و راه اندازی نرم افزار تسویه حساب میشود.

نصب نرم افزار چقدر طول میکشد ؟

با توجه به تعداد سیستمهای مورد استفاده، شبکه بودن کامپیوترها و تجهیزات مورد استفاده در فاکتور شما زمان نصب و راه اندازی متفاوت خواهد بود، در نظر بگیرید که نرم افزارهای پیشنیاز در همه سیستمها باید نصب شوند، پیکربندی نرم افزار و سخت افزارها مطابق دستور العمل انجام شود و نیز دوربینها جانمایی شوند؛ مدت زمان لازم برای نصب و راه اندازی یک نرم افزار با 2 کلاینت با 2 دوربین 2 عدد کارتخوان و یک تابلو نمایشگر مبلغ و ظرفیت توسط کارشناسان ما 6 الی 8 ساعت (یک روز کاری) زمان لازم دارد. میانگین مدت زمان انتظار برای قرار گرفتن در نوبت نصب نیز حداقل 2روز میباشد.

برای یک نرم افزار کنترل تردد با یک و دو پلاک خوان چه کامپیوتری نیاز است؟

اگر از یک دوربین روی یک سیستم استفاده میکنید استفاده از یک سیستم i3 نسل 2 به بالا با یک رم بالای 4 گیگ کفایت میکند اما اگر 2 دوربین همزمان روی یک سیستم استفاده میشود حتما نیاز از سی پی یو سیستم شما i5 نسل 4 به بالا با رم 8 گیگ باشد.

هارد مورد نیاز حداقل 320 گیگ و سیستم عامل پیشنهادی نصب شده روی کامپیوتر ویندوز 10 و 64 بیتی نسخه 2019 به بالا باشد.

آیا میتوان از دوربینهای خودمان برای پلاکخوان استفاده کنیم؟

بله اما اینکار را نکنید، دوربینهای پلاکخوان شامل امکاناتی میباشد که همه دوربینهای عادی آنرا ندارند، درصورتیکه از دوربینی استفاده میکنید که امکانات دوربین پلاک خوان مد نظر ما را دارد بازهم استفاده از این دوربینها کمی استرس زا خواهد بود چرا که دوربینهایی که شرکت به مشتریان ارائه میکند سالها تست شده و شرکت آماده پاسخگویی و پشتیبانی از آن میباشد لذا پشتیبانی و پاسخگویی به دوربینهای نا آشنا علاوه بر سختی آن ممکن است در برخی موارد نا ممکن نیز باشد.

پشتیبانی از نرم افزار شامل چه چیزی میشود و چگونه است؟

پاسخ: کلیه خدماتی که شرکت به مشتریان ارائه میکند بشرط داشتن قرارداد پشتیبانی معتبر به مشتریان ارائه میگردد حتی گارانتی سخت افزارها، بصورت کلی پشتیبانی نرم افزار شامل موارد زیر میگردد:

نصب و راه اندازی نرم افزار بصورت رایگان یکبار در سال : در صورت خرابی ویندوز ، ویروس ، ارتقا و از این قبیل موارد، توجه داشته باشید اگر از اطلاعات خود بک آپ نداشته باشید و مجبور به نصب نرم افزار بصورت خام باشیم این مورد مستلزم صرف وقت زیاد و نیز هزینه برای مشتری خواهد بود.

دریافت نسخه ها و امکانات جدید نرم افزار بصورت رایگان : در طول مدت پشتیبانی شما میتوانید از نسخه های جدید نرم افزار استفاده کنید، این امکانات در کانال تلگرام نرم افزار اطلاع رسانی میشود و شما در صورت نیاز میتوانید فایل اجرایی جدید را از کارشناسان ما بخواهید.

پاسخگویی به سوالات مشتریان : شما میتوانید سوالات و مشاوره در جهت استفاده از نرم افزار را در طول مدت پشتیبانی از کارشناسان ما بخواهید.

رفع مشکلات سیستم : ممکن است در طول استفاده از نرم افزار به هر دلیلی به مشکلاتی جهت بارگذاری یا عملکرد صحیح نرم افزار برخورد کنید که در اینصورت کارشناسان ما برای رفع مشکلات سیستم و عیب یابی آن میتوانند از طریق نرم افزارهای ریموت یا مشاوره تلفنی یا مراجعه حضوری (این مورد شامل هزینه میباشد) در صورت نیاز ، شما را در رفع مشکلات بوجود آمده یاری کنند.

پشتیبانی از نرم افزار چگونه انجام میشود؟

در صورت بروز مشکل اگر امکان عکس گرفتن از خطا یا عملکرد نادرست نرم افزار وجود دارد از آن عکس بگیرید و برای ما ارسال کنید (از طریق واتساپ یا تلگرام) سپس با ما تماس حاصل نمایید تا در صورت لزوم به سیستم شما متصل شویم، برای اینکار کافیست سیستم خود را به اینترنت وصل کنید و یکی از نرم افزارهای ریموت(انی دسک، سوپریمو و یولترا) را که شرکت در اختیار شما قرار داده است اجرا و کد آنرا برای ما ارسال نمایید.

هزینه سالانه پشتیبانی نرم افزار چگونه است؟

مطابق اعلام نظام مهندسی صنفی رایانه و انفورماتیک 10 الی 15 درصد قیمت فروش بعلاوه تورم سالانه میبایست جهت پشتیبانی نرم افزار دریافت گردد ؛ بر این اساس مثلا سیستمی با هزینه 20.000.000 تومان 2 تا 3 میلیون تومان هزینه پشتیبانی نرم افزار خواهد بود اما جهت رفاه حال مشتریان عزیز این مجموعه علاوه بر شکستن درصد فوق یک تخفیف 30 الی 35 درصدی برای مشتریان خوش حسابی که سالانه و در موعد پایان قرارداد پشتیبانی قرارداد خود را تمدید مینمایند در نظر گرفته است ؛ با این حساب برای سیستمی با قیمت 20.000.000 تومان در صورت خوش حسابی 1.000.000 تومان سالانه برای پشتیبانی دریافت میگردد.

سیستمهایی با قیمت بالاتر یا پایینتر هزینه های بیشتر و کمتری برای پشتیبانی سالانه دارند، لازم به ذکر است که تمدید قرارداد پشتیبانی کاملا اختیاری میباشد و شما درصورتیکه نیاز به خدمات پشتیبانی داشته باشید میتوانید آنرا تمدید نمایید.

آیا افزودن امکانات جدید و سفارشی شامل پشتیبانی میشود؟

خیر ؛ نرم افزاری که شما از ما تهیه کرده اید با امکانات فعلی ساخته شده است و نوشتن و تغییرات برنامه بصورت سفارشی قطعا نیازمند طراحی جدید و کد نویسی نرم افزار خواهد بود لذا شامل هزینه خواهد بود.

چگونه از راه دور یا سیستم دیگر از نرم افزار گزارش بگیریم و یا به اطلاعات دسترسی داشته باشیم؟

برای این موضوع چند راه حل وجود دارد: 1: راه حل آسان و ارزان: استفاده از نرم افزار انی دسک و اینترنت. برای اینکار کافیست تا شما ارتباط اینترنت را برای سیستم فراهم کنید و سپس نرم افزار انی دسک را روی سیستم نصب کرده و آنرا رمز دار کنید.اکنون با هر سیستم یا گوشی میتوانیذ با وارد کردن کد انیدسک به نرم افزار دسترسی پیدا کنید. 2: راه حل پیشنهادی: اگر شبکه داخلی دارید و از این طریق میخواهید به اطلاعات سیستم دسترسی پیدا کنید میتوانید یک نسخه سبک نرم افزار مدیریتی تهیه کنید تا بدون توقف عملیات و بدون نیاز به اینترنت به اطلاعات دسترسی داشته باشید. 3: میتوانید آی پی استاتیک برای سیستم خریداری کنید و یک سیستم سرور برای آن راه اندازی کنید که از این لحاظ برای روبرو شدن با هک اطلاعاتی سرور باید متخصصین مربوط به این موضوع در اختیار داشته باشید 4: میتوان بجای اینکه اطلاعات در سیستم محلی شما ذخیره شود در یک هاست اینترنتی ذخیره شود تا هر زمان که نیاز دارید به اطلاعات بصورت آنلاین دسترسی داشته باشید ، برای اینکار حتما باید اینترنت داشته باشید و نیز این ریسک را بپذیرید که با قطع شدن اینترنت و یا قطعی موقت سرور هاست سیستم کنترل تردد شما نیز تا رفع مشکل از کار خواهد افتاد!

آیا نرم افزار امکان برقراری ارتباط با جک یا دربهای اتوماتیک و نیز هر نوع راهبندی را دارد؟

بله، برقراری ارتباط نرم افزار از طریق کنترلر راهبند به سایر تجهیزات کنترلی انجام میشود که کنترلر راهبند دارای دو عدد سیم خروجی میباشد که یکی به کلید باز و دیگری به کلید بسته وصل میشود و هنگامیکه نرم افزار دستور باز و بسته شدن راهبند را صادر میکند با اتصال رله کلید باز و بسته شدن عمل میکند، با این پیش زمینه نوع و مارک راهبند ، جک یا درب مطرح نمیباشد.

چه راهبندی باید تهیه کنیم؟

نبا توجه به تعداد تردد پارکینگ در روز باید راهبند خود را انتخاب کنید، بعنوان مثال پارکینگهای کمتر از تردد روزی 1000 بار راهبندهای معمولی پاسخگوی نیاز آنها میباشد ولی پارکینگهای با تردد بالای 5000 بار حتما نیازمند یک راهبند هیدرولیکی تردد نامحدود میباشند.

نحوه آموزش نرم افزار به چه صورت میباشد؟

در پارکینگهایی که بصورت حضوری توسط کارشناسان شرکت نصب و راه اندازی میشوند آموزش مقدماتی اولیه برای کار با نرم افزار به مدیر سیستم یا نماینده ایشان داده میشود . در پارکینگهایی که نصب و راه اندازی آنها از راه دور انجام میگیرد آموزش مقدماتی تلفنی انجام میگیرد. پس از آموزش اولیه فایل بروز آموزشی نرم افزار نیز به مشتریان تحویل میگردد که شامل نکات و توضیحات کار با نرم افزار و همچنین پیشنهادات مفید در این رابطه است. در طول استفاده از نرم افزار شرکت پاسخگوی سوالات شما درباره کار با نرم افزار نیز میباشد.