حافظه کش یا حافظه پنهان
حافظه کش یا حافظه پنهان
26 خرداد 1400
تکنولوژی استارلایت
تکنولوژی Starlight در دوربین مداربسته
7 تیر 1400
Show all

دوربین POE تکنولوژی poe

دوربین های POE تکنولوژی poe

اصطلاح دوربین های POE برای دوربین های مداربسته تحته شبکه به کار میرود

اصطلاح POE برگرفته از کلمه Power Over Ethernet که به معنی تغذیه با استفاده از شبکه است.

تجهیزاتی که این امکان  در آن ها وجود دارند  میتوانند برق مصرفی را از طریق کابل شبکه به آن ها داد و دیگر نیازی به داشتن کابل برق مجزایی نخواهند داشت .

معمولا دوربین های مدار بسته ای که این قابلیت را دارند علاوه بر قابلیت اتصال منبع تغذیه به صورت مستقیم امکان استفاده از برق از کابل شبکه را نیز دارا میباشند .

 

سوئیچ POE

 

NVR POE:

ممکن است دستگاه dvr که از آن استفاده میشود دارای قابلیت POE باشد. در این حالت امکان نصب دوربین های بسیار راحت تر خواهد بود چرا که  دیگر نیاز به یک کابل کشی مجزا برای برق نیست  کافی است هر کدام از کابل شبکه های دوربین های را به پورت های POE دستگاه  NVR متصل کنید . اما اگه بخواهید تمام دوربین های را به سوئیچ متصل کرده سپس به دستگاه متصل کنید بایستی از سوئیچ های POE استفاده نمائید .

 

سوئیچ شبکه POE:

در حالتی که از سوئیچ برای اتصال دوربین ها استفاده می کنید و مایلید دوربین ها به صورت POE مورد استفاده قرار گرفته میشود . تمامی سوئیچ هایی که به طور مستقیم به دوربین ها وصل شده اند باید از نوع POE باشند.

منبع تغذیه POE: نام دیگر آن POE Injector است. این منبع تغذیه وسیله الکترونیکی بسیار ساده است ولی در عین حال بسیار سودمند . کابل شبکه در شروع ورودی به آن متصل شده و منبع تغذیه نیز به آن در ورودی متصل شده ودر خروجی کابل شبکه  POE  خواهد بود . استفاده از این وسیله به دلیل مقرون به صرفه بودن و راحتی کارایی بسیار زیادی خواهد داشت .

در هنگامی که قصد استفاده از POE داریم به چه نکاتی باید توجه کنیم .

خیلی از تجهیزات دیگری در سیستمهای اتوماسیون مانند نرم افزار پارکینگ خودرو از تکنولوژی poe استفاده میکنند بعنوان مثال ریدر RFID تحت شبکه ، تابلو نمایشگر سون سگمنت تحت شبکه مبلغ و ظرفیت پارکینگ ، دستگاه کنترل راهبند پارکینگ و … همه از این تکنولوژی استفاده میکنند.

برای طراحی یک سیستم مبتنی بر POE  باید به نکات مهمی توجه کنید:

کابل شبکه های CAT6 تا 100 متر قابلیت  استفاده دارند اما در صورت POE  بودن ممکن است تامین تغذیه آن با مشکل روبرو شود . به همین منظور باید حتما قبل از استفاده از آن با مشاور امر شبکه مشورت گرفت .

 سوئیچ های POE  دارای توان خروجی  و یک توان  مجاز هستند که برای یک دوربین مناسب است . اما نمیتوان از ان برای تجهیزات  و دوربین های پر مصرف استفاده نمود .در صورت که از تجهیزات یا دوربین های پر مصرف نیاز است استفادع شود . باید از سوئیچ ها و منابع تغذیه POE دارای یک توان مناسب استفاده نمود .

اگر تامین برق دوربین ها توسط NVR POE هر دوربین باید به یک پورت NVR متصل شود. معمولا نمیتوان یک سوئیچ را به دستگاه متصل کرد و فقط برای اتصال یک دوربین به پورت مناسب هستند .

اگر از کابل شبکه به صورت POE  استفاده میکنید باید از کابل های با کیفیت نیز استفاده کنید تا دچار افت ولتاژ نشوید.

نقاط ضعف تغذیه POE

تغذیه با استفاده از امکان POE دارای یک محدودیت بزرگ است .  هزینه تجهیزات POE به نسبت گران تر است که این نقطه ضعف باعث می شود استفاده از سیستم های POE تا حد زیادی محدود شود.

عیب دیگر آن محدود بودن توان خروجی آنهاست که در نهایت 25 وات است.

 

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید