آموزش کار با نرم افزار بخش ششم
24 فروردین 1400
آموزش کار با نرم افزار بخش هشتم
26 فروردین 1400
Show all

آموزش کار با نرم افزار بخش هفتم

آموزش کار با منوی گزارشات :

  • منوی گزارش کار

    در این قسمت کلیه گزارشات مربوط به اعداد و ارقام پارکینگ را مشاهده میکنید.

    در کلیه این گزارشات خروجی دلخواه بصورت پی دی اف ، ورد، اکسل و سایر خروجیهای دلخواه را خواهد داشت. برای ساخت خروجی گزارش بصورت دلخواه بصورت زیر عمل کنید:

    • ساخت فایل خروجی دلخواه گزارش

    بر روی چاپ گزارش کلیک کنید تا پیش نمایش ظاهر شود. بالای سمت چپ دو علامت وجود دارد یکی print و دیگری export:

    از Print برای چاپ گزارش و از Export برای خروجی دلخواه استفاده میگردد.برای ساخت فایل خروجی بر روی گزینه Export Report کلیک کنید ،فرمتهایی که میتوانید انتخاب کنید بصورت ذیل قابل انتخاب هستند:

    از پنجره باز شده مسیر ذخیره فایل، نام و فرمت دلخواه را انتخاب کنید و کلید Save را فشاردهید:

    اکنون فایل مورد نظر را از مسیری که تعیین کرده بودید مشاهده کنید.

    • خلاصه عملکرد

      • ریالی کاربران

    این گزارش جمع کل کارکرد هر کاربر را در بازه زمانی مشخص بصورت ذیل برای شما ارائه میدهد.این خلاصه عملکرد کوچک و کلی اطلاعات کلی زیادی به شما ارائه میدهد تا بدانید هر کاربر چه مبلغی در این بازه ها از خودروها تحویل گرفته اند، از این گزارش میتوانید جهت تحویل کارکرد روزانه پارکینگ از کاربران استفاده کنید:

     

    • ریالی و تردد پارکینگ از رانندگان متفرقه

    این گزارش خارق العاده در بازه تاریخی تعیین شده به تفکیک هر روزی که کارکردی در آن انجام شده باشد مبالغ کارکرد از رانندگان متفرقه پارکینگ را به تفکیک روز به روز و تعداد تردد آنروز ارائه میدهد:

    • پارکینگ

      • ورودی خروجی پارکینگ

    این گزارش در بازه زمانی معین بر اساس ورود و خروج انواع وسیله نقلیه گزارش گیری میکند.بر مبنای این گزارش میتوان ورود یا خروج خودرو ها را به تفکیک در جدول های بر اساس زمان ورود و خروج نوع خودرو بررسی نمود.

    • موجودی پارکینگ

    این گزارش قبوض صادره در پارکینگ را در لحظه ای که گزارش را مشاهده میکنید نشان میدهد. از این نوع گزارش جهت مدیریت درونی پارکینگ (چک کردن موجودی واقعی پارکینگ) هنگام تحویل شیفت یا حسابرسی مدیریتی مناسب است، جهت قطع های موقتی مثل قطع برق یا از این قبیل قبل از رخداد نیز مناسب است تا هنگامیکه مشکل مرتفع گردد ساعت ورود به پارکینگ هر خودرو را داشته باشید:

    • کارکرد

     مدیربرای دسترسی به   کل تردد های خودرو ها  به تفکیک نوع خودرو اعم از سنگین نیمه سنگین و یا سواری  تک تک آن ها را جدا جدا گزارش گیری میکرد و به صورت دستی آن ها را جمع بندی میکرد  مثلا اگر   در پارکینگ در تاریخ  معین خودرو های تریلی ، چادری، خاور ، و ده تن   تردد داشته باشند برای  دانستن اینکه از هرکدام  از خودرو ها چند دستگاه ورود داشته اند باید هر کدام را جدا گانه  گزارش گیری کرده  و مبلغ کار کرد آن را نیز از گزارش دیگری  بدست آورد و تمام این گزارش ها را به صورت دستی  جمع بندی  کند  و این موجب  پیچیدگی  کار و موجب  سردرگمی و اتلاف زمان مدیر پارکینگ میشد.

     با استفاده از این امکان میتوان خلاصه عملکرد کاربران و تردد های انجام شده در تاریخ مشخص با تفکیک کردن نوع خودرو های ورودی بر اساس تعرفه ثبت شده و تعداد ورود هر کدام را  مشخص کرد. امکان دیگر این نوع گزارش قابلیت چاپ بر روی پرینتر های حرارتی  نیز است.

    • تردد وقبوض

    امکان در نظر گرفتن حالتهای خاص و ترکیبی را میتوانید انجام دهید. این گزارشات از دوربین پلاک خوان بصورت نا محسوس یا قبوض صادره میتواند انجام شود.

    در نمونه بالا کاربر قصد دارد تا گزارشی از راننده های تعریف شده در سیستم را مشاهده نماید برای این مورد بر روی کلید رادیویی راننده کلیک و پس از فعال شدن لیست رانندگان میتوانید از لیست نام یک یا چند راننده را انتخاب نمایید، همچنین میتوان با تیک زدن همه راننده ها در پایین لیست رانندگان همه آنها را برای گزارشگیری انتخاب کند.

    اگر تاریخ مورد نظری برای انتخاب مد نظر باشد میتوان بازه زمانی ورود و خروج را انتخاب نمایید و گرنه تیک تاریخهای ورود و خروج را برمیداریم.

    در آخر میتوانیم نوع گزارش را مشخص نماییم که از جدول قبوض صادره باشد یا همه پلاکهایی که مشاهده کرده است (تردد نامحسوس). و در آخر بر روی کلید نمایش اطلاعات کلیک میکنیم، همانطور که مشاهده میکنید تعداد رکوردها (سطرها)یی که دارای این شرطها باشند در جدول نمایش داده خواهند شد.

    اگر جستجوی مورد نظر بر اساس پلاک خاصی باشد میتوانید بر روی کلید رادیویی پلاک کلیک و پلاک مورد نظر را فیلتر کنید

    در نمونه گزارش بالا از نرم افزار پلاک خوان آنلاین کاربر بدنبال پلاکهایی است که با عدد 5 شروع شده و عدد یکی مانده به آخر 1 باشد و نیز بازه تاریخهای ورود و خروج را 01/02/1399 تعیین کرده است.

    توجه داشته باشید هرگاه عددی از پلاک مد نظر نباشد میتوانید بجای آن عدد از زیر خط (_) استفاده کنید(هرچند اگر استفاده نکنید نرم افزار پارکینگ هوشمند بصورت خودکار آنرا کامل میکند).

    میتوانید شرطهای دیگر را نیز برای جستجوی دقیقتر به گزارش اضافه کنید مانند کاربر یا دربهای مورد نظر.

     

    • کاربران

      • کارکرد

    در این قسمت کلیه قبوض  با استفاده از فیلتر های  مختلف را در نرم افزار مکانیزه پارکینگ گزارش

    گیری کرد که برخی از این فیلتر ها به شرح زیر است:

    بازه زمانی

    بر اساس نام کاربری یا همه کاربر ها

    براساس مبلغ توقف(کاربران خروجی)یا پیش پرداخت(کاربران ورودی)

    بر اساس نام سیستم

    برای تهیه گزارش مالی از کار کرد یک کاربر از زمان شروع کار تا زمان اتمام کار بر اساس نوع کار انجام شده (مجموع پیش پرداختها یا مجموع مبالغ توقف ) یا نام سیستم به تفکیک هر قبض صادر شده میتوان تهیه گزارش کرد.

    • کارکرد دسته بندی شده

    این گزارش به شما میگوید که از هر مبلغ قبض هر کاربر چه تعداد تحویل گرفته است. این گزارش کمک زیادی برای رند کردن مبالغ برای مدیران ارائه خواهد کرد:

    • اشخاص

      • گزارش پرسنل و مشترکین ماهانه

    در این گزارش میتوان بر اساس هر فیلد خاص از مشخصات پرسنل گزارش گرفت، میتوانید فیلد نوع گزارش را خالی بگذارید تا همه اطلاعات از همه پرسنل در گزارش مشخص گردد.در این گزارش میتوان به تفکیک مشترکین فال و غیر فعال را نیز دسته بندی کرد

    • کارکرد مشترکین اعتباری

    این گزارش از تردد مشترکین اعتباری میباشد.کد مشترک را وارد کنید تا اطلاعات تردد مشترک در بازه زمانی دلخواهتان نمایش داده شود:

    • کارکرد حساب مشترکین

    در این گزارش لیست تراکنش های مالی مشترک را میتوان در بازه زمانی ایجاد کرد

    • طرف قرارداد ها

    تخفیفاتی که با فشار کلیدهای میانبر آن ارگان در هنگام خروج ثبت شده است در این گزارش ارائه میشود:

    جهت استعلام قیمت فروش راهبند پلاک خوان و قیمت نرم افزار تشخیص پلاک کلیک کنید.

    • گزارش کاربران از مشترکین

    این گزارش اختصاص به دریافتی کاربران و شرح عملکرد آنها از مشترکین میباشد، به توضیحات موجود در گزارش دقت کنید:

    • پیش پرداخت ها و عودت ها

    • به تفکیک قبوض :کلیه تردد هایی کاربران رانشان میدهد.در پارکینگ هایی که براساس پیش پرداخت ثبت ورود انجام میگیرد بر اساس نام کاربر و بازه زمانی مبلغ دریافتی انها به عنوان پیش پرداخت و یا کاربرانی که ثبت خروج انجام داده اند به عنوان عودت که خود میتواند هم عودت دریافتی (کارکد بیش از مبلغ پیش پرداخت) یا عودت وجه(الباقی مبلغ پیش پرداخت) را نشانمیدهد.

      برای کاربرای که فقط پیش پرداخت داشته باشند عودت انها صفر نشان داده میشود و بالعکس.

          

      • کلی کاربران

      در بازه زمانی مشخص کارکرد کلیه کاربران را میتوان گزارش گیری کرد این گزارش مجموع کارکرد پیش پرداخت و عودت و مبلغ قابل تحویل را نشان میدهد.مزیت این گزارش نسبت به گزارش قبلی نگاه کلی به عملکرد کلیه کاربران و عملکر درامدی از پارکینگ در بازه زمانی است . در گزارش قبلی برای تحویل گرفتن مبلغ کارکرد کاربران و تحویل صندوق نیاز است تا  از صفحه آخر گزارش رسیدی تهیه کرد که این امر برای چند کاربر همزمان امری هزینه بر و در تعداد روزهای زیاد باعث انباشت کاغذ زیاد میشود.اما در گزارش فعلی با یه بار تهیه گزارش تمام افرادی که در بازه زمانی مد نظر فعال بوده اند (تخلف یا شیفت حقیقی) گزارش تهیه میکند .

      • کلی روز به روز

      در این گزارش منظور از روز به روز تعداد توقف های یک خودرو در پارکینگ است.از انجایی که این گزارش تعداد روز هایی که خودرو ها توقف داشته اند را مشخص میکند.اگر لازم باشد تا قبل از چاپ گزارش لیستی از بیشترین به کمترین میزان توقف را داشته باشید کافی است روی تیتر عنوان گزینه مورد نظر کلیک کنید تا بر اساس بیشترین تعداد توقف و یا  یابالعکس نمایش داه شود:

      • کلی وجزئی از پیش پرداخت ها

      این گزارش همانند گزارش کلی کاربران است با این تفاوت که نشان میدهد در بازه زمانی هر کاربر چه تعداد قبض از یک مبلغ دریافت نموده است .ماهیت این گزارش برای پارکینگ هایی است که چند تعرفه در پیش پرداخت دارند و لازم است تفکیک شود هر کاربر چه تعداد قبض صادر کرده است. کارکرد دیگر این گزارش اطلاعات درباره عودت هایی است که کاربران در بازه زمانی داده اند از انجایی که مبلغ عودت همیشه باید به صورت فیزیکی(اسکناس) باشد یکی از مشکلات مدیر پارکینگ تامین وجه برای صندوق مربوط به عودت ها است که بیشتر عودت مربوط به کدام اسکناس ها است تا در تامین ان تدابیر لازم اندیشه شود

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور
درباره من : هر روز سعی میکنم باگ هام و پیدا کنم ونسخه کم خطا تری از خودم به دنیا معرفی کنم...

دیدگاهتان را بنویسید